Citaat:
Originally posted by anemic
dude zoveel artiesten hebben een basis gelegd.
ik noem
Nirvana
Sex Pistols
Michael Jackson
Rolling Stones
Black Flag
Moeten we die dan allemaal gaan eren ofzo. Sorry ik ben een fervent fan van hardcore bands, maar ik vind black flag echt een gare kutband ookal waren ze de grondlegger voor de hardcore. Ik ben niet zo iemand die gaat kwijlen omdat ze een grondlegger van iets geweest zijn, sorry.
|
Grondlegger van hardcore ?????
van Black flag weet ik niet zoveel, ja behalve dat Henry Rollins erin speelt, maar wat ik van hem ken is nou niet echt....... voor zijn tijd vernieuwend en dus niet echt een basis gelegd.
Maar voel jevrij om me wat over Black Flag te vertellen
Michael Jackson ????
Sorry hoor, maar die gast heeft als kind alleen maar de soulartiesten van toen gecopieerd (en vaak beter dan het origineel)
later liep hij alleen maar achter de mode aan, en maakte bijvoorbeeld disco muziek toen het in was
Pas in de jaren 80 werden zijn platen echt goed verkocht, maar was niet echt origineel bezig, dus welke basis heeft hij nou gelegd volgens jou ???
the Rolling Stones ???
Ik leg eerder uit dat hun niet veel deden behalve de Beatles copieeëren
Ze hebben regelrecht de bluesmuziek gecopieeërd en hebben niet echt de popmuziek een nieuwe formule gegevn zoals de Beatles at hebben gedaan
(bijvoorbeeld
-je eige nummers schrijven wat voor die tijd echt heel weinig werd gedaan
-platen maken die niet uit een hitsingle bestaan en vulmateriaal
-conceptplaten
-artwork op de platenhoezen
-het gebruik van aparte muziekinstrumenten
-niet 10 dezelfde platen maken maar ook echt muzikaal groeien
-en dan de nummers zelf..... die bestaan uit akkoorden schema's die alleen maar gecopieerd worden, terwijl hun echt er mee aan het experimenteren waren)
Sex Pistols ???
een basis ???
ik zou niet welke ???
ze maakten deel uit van de punk stroming maar hebben geen enkele basis gelegd
Ze gingen juist terug naar de Rock en Roll basis
je weet wel Elvis..... 3 bluesakkoorden en uit je dak gaan
Punk is niets anders dan Rock en Roll, behalve dat je je lichaam dan meer toetakelt
En dan mag die punk wel iets betekenen voor hardcore muziek die daarna kwam, maar dat noem ik geen basis
De basis is niet in 1977 gelegd
Die was er al een decennia terug
(heb je hier trouwens wel eens naar geluistert ?????
Probeer maar een week lang alleen maar liedjes van hun te luisteren, of een week lang alleen maar beatles liedjes)
Nirvana ????
heb ik nooit gesnapt .....
Ik bedoel, hoe kan een band uit de jaren 90 nou een basis leggen ????
Een basis word gelegd wanneer iets er niet is
The Beatles aapten muzikaal niet echt iemand na
Ze hadden wel voorbeelden, maar ze bleven origineel (althans na hun Hamburg periode)
Niet dat Kurt Cobain nou echt iemand naäapte, maar de muziek vind ik niet echt origineel en zijn houding van instrumenetn crashen was dat ook niet
Popmuziek is na Elvis ontstaan
Gewoon het verkopen zoals dat nu normaal word bevonden
en door The beatles is het even muzikaal nog wat meer uitgewerkt
Hun waren de eersten.....
En natuurlijk is de bluesmuziek de basis van Elvis en The beatles
maar hun hebben de popmuziek grootgemaakt
Elvis van 1955 tot 1959 en The Beatles van 1962 tot 1968
Al die bands die jij opnoemt kwamen na Elvis en the Beatles
En je hoeft ze van mij echt niet te eren daarom, doe ik ook niet
(okee, misschien een beetje) maar ik bewonder ze nu eenmaal omdat hun de eerste waren
jij luistert toch ook niet graaag naar een hardcore band die alleen maar ouwere hardcore bands naäapt ????
(een cloon van iets is toch nooit leuk ???)
Zo dit is weer een lekkere lange post