Onderwerp: puppy kopen....
Enkele bericht bekijken
Oud 8 October 2003, 10:37   #40
supergirl
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dyfusica
OK. Mag ik je dan wel heel erg aanraden je jack Russel bij een fokker vandaan te halen en niet de drukste uit het nest te kiezen.

Ow denk jij dat dat helpt? Ik ken een vrouw met een jack russel. Van een fokker vandaan. Ze heeft hem vanaf dag 1 zelf opgevoed, ze weet veel van honden af, beest is gehoorzaam. Maar toch sloopt ie als ie te lang alleen is. Hij kan niet langer dan 4 uur alleen blijven anders gaat ie slopen. Dus komt ze in haar pauzes naar huis toe om haar hond even flink te laten rennen en dan gaat het goed. Maar toch gaat zij meestal 2 keer per dag de hond in het parkje even een kwartier laten rennen en 1 keer per dag minstens een uur en nog s'avonds en s'ochtends.

Een oudere hond kan je net zo goed zelf opvoeden. Ik heb zelf 2 asielhonden. De ene was al redelijk getraint enzo. De 2e hond kon helemaal niks. Niet zitten, helemaal niks. Die heb ik ook alles nog gewoon moeten leren. En nu kan ie de basiscommando's enzo.

Natuurlijk is het niet zo dat elke Jack Russel gaat slopen als je hem alleen laat maar een goede opvoeding zegt niet per defenitie dat de hond alles kan.

En ze zijn ook nog heel erg waaks, de jack russels. Als de postbode langskomt kunnen ze gerust de hele buurt bij mekaar blaffen. En bovendien kan niet elke hond even lang alleen zijn. Zeker de eerste aantal maanden moet je heel veel thuis zijn en het langzaam opbouwen maar dat wist je natuurlijk allemaal al.

En met tegenargumenten bereik ik hopelijk dat jij goed nadenkt voor je zo'n beest aanschaft. Je zit er wel zo'n 12 jaar aan vast. De asiels zitten al vol genoeg. Nu is zo'n beest heel schattig en leuk maar later past het misschien minder goed in je toekomstplannen (als je gaat studeren kan een hond ook vaak niet mee enzo). En ik vind het persoonlijk een beetje asociaal om je ouders er dan mee op te schepen.
Wie zegt dat ik er me ouders mee op scheep...je komt nu met allemaal argumenten die op mij helemaal niet van toepassing zoals bijvoorbeeld de postbode....als je goed heb gelezen zag je dat ik 3 hoog woonde en dus geen last heb van postbodes...en ik ben al lang van plan om het huis uit te gaan zodra ik me studie af heb en dat duurt dus nog 2 jaar daarna gaat tie gewoon met mij mee.
Hij zit helemaal niet lang alleen thuis misschien hoogstens een uurtje dus dat argument valt ook alweer weg.....
Het is helemaal niet zo dat we dit idee vorig week in ons hoofd hebben gekregen ofzo we hebben er al heel lang over nagedacht...maar waarom zit ik mezelf eigenlijk te verdedigen,dit was de vraag helemaal niet...ik vroeg gewoon naar goede adresjes en niet naar een kruisverhoor over of ik me hondje wel goed zal verzorgen ja of nee.....
  Met citaat antwoorden