Onderwerp: puppy kopen....
Enkele bericht bekijken
Oud 8 October 2003, 11:01   #45
easyprintscherm
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dyfusica
OK.
Ow denk jij dat dat helpt? Ik ken een vrouw met een jack russel. Van een fokker vandaan. Ze heeft hem vanaf dag 1 zelf opgevoed, ze weet veel van honden af, beest is gehoorzaam. Maar toch sloopt ie als ie te lang alleen is. Hij kan niet langer dan 4 uur alleen blijven anders gaat ie slopen. Dus komt ze in haar pauzes naar huis toe om haar hond even flink te laten rennen en dan gaat het goed. Maar toch gaat zij meestal 2 keer per dag de hond in het parkje even een kwartier laten rennen en 1 keer per dag minstens een uur en nog s'avonds en s'ochtends.

En ze zijn ook nog heel erg waaks, de jack russels. Als de postbode langskomt kunnen ze gerust de hele buurt bij mekaar blaffen. En bovendien kan niet elke hond even lang alleen zijn. Zeker de eerste aantal maanden moet je heel veel thuis zijn en het langzaam opbouwen maar dat wist je natuurlijk allemaal al.

En met tegenargumenten bereik ik hopelijk dat jij goed nadenkt voor je zo'n beest aanschaft. Je zit er wel zo'n 12 jaar aan vast. De asiels zitten al vol genoeg. Nu is zo'n beest heel schattig en leuk maar later past het misschien minder goed in je toekomstplannen (als je gaat studeren kan een hond ook vaak niet mee enzo). En ik vind het persoonlijk een beetje asociaal om je ouders er dan mee op te schepen.
Dat geld niet alleen voor Jack Russels, er zijn ook genoeg andere soorten honden die niet lang alleen kunnen zijn... Dus dat probleem kun je bij elk hondenras tegenkomen! daar gaat je tegenargument...
Jack's zijn idd heel fel, daar zul je rekening mee moeten houden, maar aan de andere kant zijn het hele leuke beestjes als je ze goed opvoed... een argument VOOR, dat mag ook weleens gezegd worden
Enne, een jack wordt met gemak een jaar of 16 tot 20 hoor, hoe kleiner de hond, hoe ouder ze worden! dus grote honden rond de 10 tot 12 jaar, middelgrote honden 12 tot 15 jaar, kleine honden 15 tot 18 jaar. En je hebt uitschieters naar 20!
  Met citaat antwoorden