Enkele bericht bekijken
Oud 9 October 2003, 21:05   #38
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
denk je dat je vriend het erg zou vinden als je WEL zelf wat meer zou betalen?
Kijk ik vind het ook neit erg af en toe wat voor iemand te betalen, maar ik hoef niet mijn halve salaris uit te geven aan iemand die niet (wil) werk(t)(en).
En geen commentaar betekent nog niet dat hij het niet liever anders ziet. Dat heeft vooral te maken met de assertiviteit van die persoon. Blijkbaar is die bij je vriend of a) heel laag of b) hij is erg bang dat hij je kwijt raakt of c) hij heeft echt geld teveel. Anders denk ik dat het evenwicht in een relatie/vriendschap aardig zoek is, als het werkelijk geaccepteerd is dat de een altijd alles voor de ander betaalt.
En als je het echt normaal vind dat anderen altijd alles voor je betalen dan denk ik neit dat mijn woord verkeerd gekozen is, ookal was het met een knipoog. Zo noem ik iemand met een uitkering ook..alleen dan zonder knipoog..
ik werk sinds kort,en ja,ik had 't hem gevraagd wat ie dr van zou denken,maar hij stelt dat dus echt niet op prijs....ook als ik wil betalen,en hem geld geef,hij laat 't wel een keertje toe,maar zelden eigenlijk. en weer die bekrompen mening,neen, hij's niet laag, hij is niet bang dat ie me kwijt raakt,daarvoor hebben we al te lang,en neen,hij heeft geen geld teveel. het evenwicht is dr helemaal. en heb je me ergens zien zeggen dat ik 't van anderen zomaar aanneem dat ze voor me betalen? k ga ff oordelen zoals jij...sXe-ers zijn zo bekrompen...