Citaat:
Originally posted by biffyclyro
ik volg geen dieet, maar eet wel gewoon gezond. ben ook nooit ziek ofzo.
|
Eten is niet hetgen dat je het meest vitaal houd, maar draagt wel zeker bij aan een betere weerstand.
Ik ben van groep 7 basisschool tot ergens in mijn 19e nooit ziek geweest, daarna 2 maal. En dat kwam meer door andere dingen dan door het eten op zich. De 1e maal heb ik heel erg lang doorgehaald buiten op een dag dat het zowat vroor. Toen heb ik een flink griepje opgelopen waardoor ik 5 dagen helemaal niks was. De 2e keer kwam omdat ik niet goed in mijn vel zat. En dat heeft de 1e keer ook al meegespeeld. Ik ben namelijk altijd supervrolijk en optimistisch geweest mijn hele middelbare schooltijd lang, daarna zakte het peil aardig weg met als gevolg meer moeite met opstaan, minder fit op de avond. Eigenlijk is het dus bij mij zo dat meer mijn geestelijke gesteldheid invloed heeft op mijn fitheid dan direct mijn eetpatroon.
Maar goed om ontopic te blijven. Ik weet van afvallen niet zo heel veel. Ik heb wel deze zomer 3 kilo die ik erbij had gekregen in de maanden januari/mei eraf gekregen met flink actief bezig zijn en zweten in de zon. Daarna nadat die 3 kilo eraf waren ben ik ietsjes minder gaan eten en schep ik niet meer een 2e bord op als ik niet echt meer lust. Dat werkt wel want ik kom in ieder geval niet meer aan.
Denk daarom dat afvallen het best werkt als je ietsjes meer gaat bewegen, veel zweten en ietsjes minder eten. En drink vooral veel water en geen cola ofzo en eet wat meer groenten ed bij het warmeten. En bovenal zorg dat je goed geluimd bent...in stressige tijden of met een beduidend mindere stemming schijn je namelijk weer te kunnen aankomen.