Artiest
Thrice
Titel van de CD
the artist in the ambulance
Muzieksoort
hardcore/emocore/punk
Mijn Mening
Laat ik even voorop zetten dat Thrice een nogal aparte band is. niet eens omdat het ontzettend vaag is wat ze doen, of geheel vernieuwend. maar hun sound is zo hun eigen. de eerste riff verrraad al gelijk dat je met de band thrice hebt te maken, wat een knap gegeven is. een ander knap gegeven is dat thrice de potentie heeft om bij een 'breed' publiek aan te slaan (met breed bedoel ik rokc/metal/hardcore/punk publiek).
the artist... is het derde album van deze US. hardcore/emocore/punk band. en wat opvalt bij gelijk het eerste nummer. het knalt. geweldige productie en heel veel klopt. denk aan een poison the well die snelle punk probeert te spelen maar twee gitaristen heeft die van metalriffjes en emocore riffjes houden en wat nog lukt ook. de zanger heeft een hele karakterestieke stem die het voor mij goed doet. mooie zanglijnen, goede schreeuw uithalen. en waar ik ook heel erg blij mee ben is dat niet zoveel van die samen zang op zit ala taking back sunday en finch (dat heb ik nu wel genoeg gehoort).
eigenlijk kent deze cd weinig nadelen, misschien dat het album een niet constante flow heeft. er zitten een paar ontzettend goede numemrs op, maar een paar zijn gewoon ietsje minder of blijven wat minder hangen (maar zijn iegenlijk op zichzelf nog steeds goed). ohja en de artwork vind ik een beetje tegenvallen op zo'n groot label, mag je beter verwachten.
quotes:
"paint the target. we dont need no evidence. flood the market. we do it all in self defense. youre a smart kid. never work wthout gloves. if youre a smart kid, you say the hell away from love"
"a ghost is all that's left of everything we swore we never would forget. we tried to bleed the sickness but we drained our hearts instead. we are the dead"
Downloadtips
-cold cash and colder hearts
-under a killing moon
-all that's left
-the artist in the ambulance
-don't tell and we won't ask
links
http://www.thrice.net
Beoordeling
4.0 uit 5