Onderwerp: media verdraaiers
Enkele bericht bekijken
Oud 14 October 2003, 07:32   #14
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by klootzak
rechtsysteem ga ik later nader op in
en ik ben jouW vriend niet, en als je op zo'n toon tegen mij praat word ik eerder je vijand

Over jou dat gaat nergens over heb ik een andere mening, in geval van een overval en een situatie van levensbedreiging vind ik die paar trappen minder zwaar wegen als de bedreiging met het mes van de dader.
die dupeerd namelijk en de kassamedewerker en iedereen die er op dat moment om heen staat.
een winkeldief dupeerd alleen de ondernemer of het winkelconcern..

Zie je nog steeds geen verschil ?

Het rechtsysteem functioneert dat heb ik nooit in twijfel genomen en doe ik ook niet, wel ben ik van mening dat de rechter(s) meer rekening moeten houden met de mate en emotie bij delicten die onder excessief geweld kunnen vallen.

Verder is naar mijn mening het rechtsysteem niet goed opgewassen tegen veelplegers, alle politieke partijen weten dit ook als het hun uit komt, maar doen er niks mee.

met als gevolg dat de "AH-overvaller" na een paar weken of hoogstends maanden gewoon weer die albert heijn binnen loopt, en dus het eerder gedupeerde personeelslid weer de stuipen op het lijf jaagt, en daardoor een gespannen sfeer ontstaat.

Als hij op zo'n moment weer zijn zilverkleurige mes pakt, zou ik als ik daar werkte hem ook helemaal lens getrapt hebben.

dat snap jij misschien niet, want jij gelooft in het rechtsysteem, en dat dat rechtsysteem helemaal perfect is.

in mijn ogen en dat van heel veel andere(dat is geen discussie dat weet o.a. ik zeker) is dat rechtsysteem niet perfect.

het is zelfs zo dat het slachtoffer een dader wordt doordat de "veelpleger" met ons perfecte rechtsysteem, niet langdurig kan worden vastgezet.

ik hoop dat je deze toelichting aandachtig zult lezen en mocht je nog tegen argumenten kunnen vinden, ik hoor ze graag
Mooi relaas, je mist echter een belangrijk punt: ik heb nooit gesteld dat beide gevallen gelijk zijn... Dat zijn ze namelijk niet. Er is zelden sprake van gelijke gevallen....
Ik constateerde alleen een in mijn ogen onjuist bewering van jouw kant omtrent het AH-gebeuren en daar ben ik op in gegaan.

Toch beweer je nu dat ons rechtssysteem aan de ene kant functioneert, terwijl je aan de andere kant duidelijk maakt dat het niet functioneert. Ook hier heb ik nergens beweerd dat het in mijn ogen wel functioneert.. Je trekt wederom dus de verkeerde conclusies. Persoonlijk begrijp ik goed dat veelplegers behoorlijk wat frustraties teweeg kunnen brengen bij mensen, dat feit echter maakt het in mijn ogen nog niet juist om excessief geweld te gebruiken.

Hopelijk lees je een volgende keer beter wat ik typ....