Onderwerp: Euthanasie
Enkele bericht bekijken
Oud 14 October 2003, 12:07   #16
ik_ben_de_man
www.funing.nl

ik_ben_de_man's Avatar

Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
En iemand van 15 die als een kasplantje leeft en herhaaldelijk duidelijk heeft gemaakt dat hij er een einde aan wil maken, komt daar niet voor in aanmerking?

Ik neem aan dat jij daar niet tegen zult zijn, maar waar leg je dan de grens? Verantwoordelijkheid leggen bij de ouders? Vrij dubieus, want dan kunnen beschikken over het lot van hun kind.
Bij het kind zelf? Maar als die zo jong is dat hij geen duidelijke eigen wil heeft? Kan ook niet...

Wat ik wil zeggen: het is niet zo'n 'makkelijk' probleem als jij lijkt te denken.
ik denk helemaal niet dat het een makkelijk probleem is , maar bijna alle problemen zijn moeilijk , ander waren het geen problemen.

in het geval dat jij bespreekt , zou die jongere het met zijn ouders , en een speciale psychiator moeten overleggen , maar als die echt graag dood wil , denk ik dat hij het laatste woord moet hebben , en zijn ouders zullen waarschijnlijk in zo'n geval achter zijn keuze staan.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden