Citaat:
Originally posted by Tyskie
Mooi relaas, je mist echter een belangrijk punt: ik heb nooit gesteld dat beide gevallen gelijk zijn... Dat zijn ze namelijk niet. Er is zelden sprake van gelijke gevallen....
Ik constateerde alleen een in mijn ogen onjuist bewering van jouw kant omtrent het AH-gebeuren en daar ben ik op in gegaan.
Toch beweer je nu dat ons rechtssysteem aan de ene kant functioneert, terwijl je aan de andere kant duidelijk maakt dat het niet functioneert. Ook hier heb ik nergens beweerd dat het in mijn ogen wel functioneert.. Je trekt wederom dus de verkeerde conclusies. Persoonlijk begrijp ik goed dat veelplegers behoorlijk wat frustraties teweeg kunnen brengen bij mensen, dat feit echter maakt het in mijn ogen nog niet juist om excessief geweld te gebruiken.
Hopelijk lees je een volgende keer beter wat ik typ....
|
Idd, maar de rechter, en waar dit hele topic over gaat, spiegelen dit wel graag voor als twee bijna gelijke zaken, daar maak ik mij kwaad over.
Ik, nam inderdaad aan dat je uitging van twee gelijke gevallen als je mijn stukje waar ik het topic mee open leest is dat ook niet meer zo vreemd.
Er is vrijwel nooit sprake van een exact gelijk geval echter wel van gevallen die mogelijk in aanmerkingen zouden kunnen komen voor jurispridentie.(mogelijk verkeerd geschreven)
tja, ik vind het zoals ik eerder hebt geoperd in het geval van de Albert Heijn zaak zeer terecht als de daders, geen straffen hadden gehad.
Omdat, hier in mijn ogen sprake was van een situatie van noodweer.
Als mensen in een levensbedreigende situatie komen splitsen ze zich globaal op in twee groepen, mensen die verstijven van angst, en mensen die actie ondernemen.
dat is zo bij een overval, maar ook bij een ramp etc. etc.
tot zover punt 1
Zoals eerder gezegt ik twijfel niet aan de werking van ons rechtsysteem, ik geef alleen aan dat er
minder goede punten aan zitten.
En dat daardoor mensen gedupeerd raken, en in het verlengde daarvan de maatschappij ontwrichten, en op kosten jagen.
er zit een groot verschil tussen het zien van verbeteringen in het bestaande systeem, en het minachten en daardoor niet erkennen van de werking van het rechtsysteem.
op het moment dat je denkt dat het rechtsysteem niet functioneert, zit je dicht bij de verkeerde kant van de denkbeeldige lijn.
ik vind dat excessief geweld, moet worden afgewogen met de door de dader van het oorspronkelijke gepleegde delict en op deze manier de strafmaat moet worden bepaald.
overginds heb ik geen conclusies getrokken maar insunaties gemaakt.