Citaat:
Originally posted by klootzak
ontgroening opzich is niet erg, zolang het vrijwillig en niet zo extreem als dit is.
en zolang er geen buitensporig risico wordt genomen.
|
ik heb mij dus laten dopen(ontgroenen) met 90 andere, maar het was dus vrijwillig... en 'k wist op voorhand wat het ongeveer inhield: nx extreem, nx seksistisch, je kan altijd een opdracht weigeren (maar je moet dan als straf bv.in de modder rollen, ...) alles wat we moesten eten was zeker eetbaar (gewoon rare combinaties), max.één glas bier dat je verplicht moest opdrinken (praesidium zei zelf dat je nx kan doen met 90 zatte mensen),....
ok, ik heb natuurlijk wel sommige momenten afgezien, maar nadien ben ik wel blij dat ik het gedaan heb.
MAAR idd het verhaal wat jij vertelt is zeker niet te aanvaarden

ook verhalen dat ik hoor van andere studentenvereningen waarvan ik zeg "zou ik me zeker niet bij laten dopen" bv.dat ze in het weekend bij je thuis komen aperitieven en ze je verplichten voor die drank/hapjes/... te serveren, op je kot alles overhoop komen smijten,...
Maar studentenvereningen weten hier , in gent toch, als er iets ernstigs gebeurt of er wordt klacht ingediend dat ze nooit meer een doop mogen houden.