goed dat je dit hier neerzet...ik heb ook vaak te maken met soortgelijke situaties, alleen gaat het nooit zo ver dat iemand denkt over zelfmoord.
Ik kan heel goed leren, heb veel vrienden en alles gaat goed met me. (Klinkt misschien opschepperig, maar anderen zien het zo.) Daar komt bij dat veel van mijn vrienden en vriendinnen faalangst hebben of heel onzeker zijn. Vind ik soms lastig, maar ik kan er toch wel goed mee omgaan. Misschien ook wel omdat ik aanleg heb om psychologe te worden

. Maar waar ik me dan wel zorgen om maak is mensen die tegen mn broertje iets zeggen in de trant van ' Als je zo doorgaat word je nog net zo goed als je zus', of leraren die mij als voorbeeld nemen voor klasgenoten. Maar goed....het gaat ff om jou en jouw vriendin nou...
...je kunt de directe manier nemen en met haar gaan praten en echt zeggen wat je dwars zit, of haar dit topic laten lezen. Dat is heel moeilijk, weet ik....
je kunt ook, net zoals de anderen hier zeggen, 'gewoon' haar zelfvetrouwen opkrikken, enzo.
Ik denk dat je beter niet je houding tegenover haar kunt veranderen; niet opeens veel aardiger gaan doen ofzo, daar gaat ze ook over twijfelen dan. En als ik het zo lees, ben je al een goede vriendin.
Nou, sorry voor mn geleuter waar je waarschijnlijk niks mee kan, maar goed...