Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het totaal eens met je betoog over Advocaat. Ik vind het alleen een beetje krom om dan te denken "dan maar geen EK zodat Dick ontslagen word"
Over het feit dat niemand van ons wakker zou liggen of dat niemand bang voor ons zou zijn, daar heb ik zo mijn twijfels bij. Nederland is nooit top geweest in kwalificatieronden. Hoe vaak hebben wij het op het nippertje gehaald?? Heel vaak, maar uit eindelijk doen we het (bijna) altijd goed op een eind toernooi. Kijk alleen maar naar de afgelopen jaren (dan niet naar 2 jaar terug). Een aantal 1/4 en 1/2 finales en ook in die jaren liep het niet lekker in de kwalificatieronden. Dat weten de tegenstanders ook. Of Nederland nou goed samen speelt of niet er loopt nog altijd wel kwaliteit rond en alleen al daarom spelen landen liever niet tegen Nederland. Iedereen vind Spanje toch ook goed en wil daar niet tegen loten. Wat hebben zij de laatste jaren nou bereikt, maar toch vinden we ze goed omdat ze individuele klasse(misschien iets meer dan ned) hebben.
|