Enkele bericht bekijken
Oud 24 October 2003, 23:52   #40
Chatty
Guest

Standaard

Uhms... als ik eerlijk moet zijn, denk ik dat "dikke" mensen nog altijd vaker en erger gepest worden dan "dunne" mensen. Al kijk je in mode bladen, muziek clips op tv, posterren, fotomodellen enz enz allemaal slank/dun. Dat is gewoon het beeld hoe een vrouw eruit hoort te zien.
Daardoor gaan "dikke" mensen zich minderwaardig voelen, zichzelf uithongeren enz. Als je een dik iemand in een snackbar ziet patat eten denk je meestal meteen "nou, dat zou ik een keer overslaan als ik degene was" en dikke mensen krijgen ook de meest rottige opmerkingen naar hun kop geslingerd. Het uiterlijk is toch het 1e wat je ziet, innerlijke kom je pas later achter.

Bla bla bla, zo kun je nog wel ff doorgaan, maar er komt geen eind aan. M'n punt is... neem iedereen zoals die is en zeik zo niet over dun of dik, ze worden beide wel eens gepest of wat dan ook (naar mijn mening dikke mense wat meer)
En tja zijn wel mense die denken: "knap en slank = arrogant" maar daar hebben ze zo hun redenen voor, denken ze heus niet zomaar. Ik ben wel zo eerlijk om toe te geven dat ik dat ook wel eens denk, maar toch kijk ik wel eerst naar de persoon, want dat is natuurlijk niet altijd zo....
  Met citaat antwoorden