Enkele bericht bekijken
Oud 25 October 2003, 16:17   #82
L_angeldc
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by elvenkindje
Wat ik heb meegemaakt en wat anderen hebben meegemaakt daar kunnen wij niks aan doen! Dat jij nou toevallig een gelukkiger leven leidt, maar dan hoef je mij niet af te zeiken omdat ik bepaalde dingen heb meegemaakt! :kwaaist:
En ik gebruik niet alleen roken om kalm te worden, ik gebruik ook ademhalingstechnieken en muziek om kalm te blijven.
En als laatste, ik geef niemand, maar dan ook helemaal niemand de schuld dat ik rook. Dat was mijn eigen keuze, en trouens, de gevaren van roken zijn overdreven. Ga maar eens na, hoeveel opa's en oma's van boven de 80 zijn er die roken als een stoomlocomotief?
hoe kan jij nou oordelen over mijn leven? hoe weet jij dat ik niet een of ander verschrikkelijk iets heb meegemaakt in mijn leven? juist. omdat ik dat niet hier op een forum neerzet zodat ik maar kan claimen 'kijk naar mij, ik heb problemen, ik heb dingen meegemaakt, ik ben nu zo volwasssen daardoor'
ik zeik jou helemaal niet af, en het was mijn bedoeling ook niet om zo over te komen, je zal ook wel dingen mee hebben gemaakt in je leven anders zou je dat hier niet zeggen (als je dat wel deed ben je echt dom maar dat terzijde)

en je hoeft ook niemand de schuld te geven want je doet het zelf, maar toch zeg je alleen dat je er niet zelf verantwoordelijk voor bent :

Citaat:
En ik zeg ook niet dat ik er volledig verantwoordelijk voor ben
hoe volwassen en verantwoordelijk ben je dan voor jezelf?

en over de gevaren van het roken... dan spreek ik je nog wel over een tiental jaren als je met je rokershoestje en je zwarte longen in het ziekenhuis ligt te wachten op een operatie alleen omdat jij vond dat de gevaren van het roken zo erg overdreven zijn :

om je even een idee te geven hoe jouw longen er later uit gaan zien
  Met citaat antwoorden