Onderwerp: Ajax - PSV
Enkele bericht bekijken
Oud 27 October 2003, 08:19   #33
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Tyskie
ik vind het nogal opgeblazen allemaal. En zoals Ibrahimovic springt is dus echt NIET normaal... Zo vormt hij nou eenmaal een gevaar voor zijn tegenstanders..
Hij springt met twee zwiepende ellebogen omhoog.. Zo ben ik dus nog nooit een kopduel aangegaan. En of het bewust of niet bewust is gebeurd is niet van belang, hij bezorgt in deze wedstrijd dus twee man een blessure en dat moet voorkomen worden. Kan of wil hij het zelf niet, kan of wil Koeman het niet, dan moet iemand anders maar waken voor de gezondheid van de spelers van de tegenpartij, of dat nu Schoenakers, Konterman, Ooijer of Hofland is.
Ik vraag me toch echt af hoe jij dan kopduels aangaat? Vast niet met de intentie doelbewust een elleboog in iemands gezicht te planten, maar toch ook niet zonder je armen daarbij te gebruiken? De vraag is namelijk of je dan überhaupt enigszins hoog komt. En of het bewust is of niet is wel degelijk van belang voor een eventuele straf, want waarschijnlijk zullen zowel Ooijer als Hofland wel verklaren dat het geen opzettelijke stoot was van Zlatan. En zeker dat geval met Ooijer was gewoon ongelukkig...

En waken voor de gezondheid van de tegenpartij? In dat geval kun je maar beter alle duels verbieden.. want er zou wel eens een blessure kunnen ontstaan en dat moet je voorkomen!

Ik blijf er toch echt bij dat Zlatan achtervolgd wordt door zijn eerdere schandalige actie tegenover Groningen (en nog een keer in de CL dacht ik?) en dat ieder luchtduel nu wordt gezien als een grove, bewuste elleboogstoot. Dit maal is Ibrahimovic gewoon niet schuldig..

Citaat:
En wat van Bommel deed kwam in mijn ogen allemaal nog overtrokken over. Zo probeert men wel vaker voor de tegenstander te komen. Idd een overtreding, maar door dat gespartel van mevrouw vd Vaart lijkt het allemaal nog een stuk erger.. En dan voor de camera en radio om het hardst roepen hoe gemeen van Bommel wel niet is.

Ook triest dat hij de zwarte piet bij Braamhaar probeert te leggen. Hij floot niet echt denderend en was te slap in het begin van de wedstrijd (Vogel, Heitinga), maar vd Vaart was toch degene die schopte. En ook de Jong trapte om zich heen, klopt, maar ook de nummer 3 van Ajax (Grygeria?) stond in zijn rug te trappen...
Er gebeurden in de eerste helft lelijke dingen aan beide kanten, dus als je zegt dat je vaker een duel aangaat zoals van Bommel deed, moet je ook niet zeuren als Ibrahimovic dat doet. Maar je bent het toch wel met me eens dat v Bommel voor zoiets eraf gestuurd had moeten worden? En v/d vaart rolde inderdaad slecht door, maar Vogel deed exact hetzelfde, eerder in de wedstrijd.

Citaat:
Irritant mannetje, telkens weer met dat vingertje wijzen... Beter wijst hij ook eens naar zijn eigen spelers.
Hij verwijt v/d Vaart ook echt wel dat hij zo stom is geweest. Maar hij gaf, in mijn ogen volkomen terecht, de gevallen aan waarvoor geen kaarten waren getrokken en waar dat wel nodig was geweest. Dus Vogel in de beginfase en van Bommel contra v/d Vaart.
  Met citaat antwoorden