Onderwerp: Ajax - PSV
Enkele bericht bekijken
Oud 27 October 2003, 12:25   #39
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by maupstar
over een elleboog gesproken

Volgens mij mag je de keeper niet aanvallen in het keepers gebied. Laat staan op deze manier. Hier hoor je niemand over praten. Hoe komt dat toch?
Dat was ik nog bijna vergeten ja. Dat Vennegoor de keeper zomaar mag aanvallen. En dan nog op zo'n manier. Bij het tweede doelpunt van PSV trapt die Vennegoor ook al de bal uit de handen van Lobont (hij had em niet goed vast, maar toch).

Zlatan, die springt gewoon zo, en volgens mij zijn er heel veel meer voetballers die zo een kopduel aangaan. Niets vreemds aan eigenlijk?? Hofland was daarbij ook gewoon te laat om nog het kopduel aan te gaan. Ik wil hiermee Hofland niets verwijten maar om nou over een elleboogstoot met opzet te spreken vind ik ook wat overdreven. Want sinds Zlatan ooit Schoenmakers (bewust?) een forse elleboogstoot gaf, wordt elke "elleboog" van Zlatan opgeblazen. Dit is weer een geweldig voorbeeld.

Vogel had in het begin al een gele kaart moeten krijgen. Dan weten de spelers tot hoe ver ze kunnen gaan en dan krijg je ook geen andere domme overtredingen van bijvoorbeeld Heitinga op Vogel (òòk een gele kaart). Daarbij vind ik dat v. Bommel er ook uit had moeten gaan. Het is toch gewoon een slaande beweging??! Of, in ieder geval een gele kaart. Omdat v. Bommel niets krijgt raakt vdV gefrustreerd en gaat hij schoppen. Iets wat hij nooit moet doen als aanvoerder, en waar hij ook terecht rood voor kreeg, maar iets wat voorkomen had kunnen worden als de scheidsrechter gewoon de wedstrijd wat beter op orde had gekregen door eerder maatregelen te nemen.

Tot zover mijn beeld op de veldslag..