Citaat:
Originally posted by Stevie
Zlatan, die springt gewoon zo, en volgens mij zijn er heel veel meer voetballers die zo een kopduel aangaan. Niets vreemds aan eigenlijk?? Hofland was daarbij ook gewoon te laat om nog het kopduel aan te gaan. Ik wil hiermee Hofland niets verwijten maar om nou over een elleboogstoot met opzet te spreken vind ik ook wat overdreven. Want sinds Zlatan ooit Schoenmakers (bewust?) een forse elleboogstoot gaf, wordt elke "elleboog" van Zlatan opgeblazen. Dit is weer een geweldig voorbeeld.
|
Kan het er niet meer dan mee eens zijn
Alleen omdat Zlatan er een verleden mee heeft, lijkt t alsof hij de enige is die zich aan dit soort werk vergrijpt, terwijl hij vast verreweg van de enige is die op die manier het kopduel aan gaat
Citaat:
Vogel had in het begin al een gele kaart moeten krijgen. Dan weten de spelers tot hoe ver ze kunnen gaan en dan krijg je ook geen andere domme overtredingen van bijvoorbeeld Heitinga op Vogel (òòk een gele kaart). Daarbij vind ik dat v. Bommel er ook uit had moeten gaan. Het is toch gewoon een slaande beweging??! Of, in ieder geval een gele kaart. Omdat v. Bommel niets krijgt raakt vdV gefrustreerd en gaat hij schoppen. Iets wat hij nooit moet doen als aanvoerder, en waar hij ook terecht rood voor kreeg, maar iets wat voorkomen had kunnen worden als de scheidsrechter gewoon de wedstrijd wat beter op orde had gekregen door eerder maatregelen te nemen.
|
Precies, je zag de gebroeders Koeman en Guus Hiddink op een gegeven moment bij elkaar staan, daaruit bleek dat ze t alleemaal eens waren met dat de scheids de wedstrijd kort moest houden wat hij nooit echt gedaan heeft.
Toegegeven...Ajax kwam met een aantal overtredingen gelukkig weg, zo had Zlatan, bewust of onbewust, tegen een kaart kunnen aanlopen na zijn elleboog op Hofland, maar die regel geld voor PSV allerminst net zo veel dan wel niet meer. Bij die vechtpartij na die overtreding van de Jong hadden De Jong en VoH ook op z'n minst geel moeten hebben, want die waren bij dat hele gebeuren ook op een negatieve manier betrokken. Dat gedoe met van Bommel vs. van der Vaart dus, Vogel kwam goed weg na zijn trap op Sneijder en VoH had ook nooit zo op Lobont in hoeven te gaan.
Kortom: Zowel PSV als Ajax zijn, hetzij de 1 in een grotere mate dan de ander, goed weggekomen bij Braamhaar's matige optreden.
Ik heb zo'n idee dat als Ajax PSV mag ontvangen later dit seizoen in de Arena, dat het er niet bepaald vriendelijk aan zal toe gaan en dat er ook dan weer allerlei privé-oorlogjes uitgevochten zullen worden.