Citaat:
Originally posted by Xero
Misschien moeten cd-winkels MediaMarkt maar gaan opvolgen qua prijzen. Waarom zou je een nieuwe cd bij FRS kopen voor €20,- als die bij MediaMarkt iets van €15,- is.
|
De MediaMarkt heeft ook al vaker toegegeven dat zij met hun prijs (soms) onder de inkoopprijs zitten, en deze cd's dus gewoon verkopen met verlies. Puur als lokkertje om mensen producten te laten kopen waar wel een normale winstmarge op zit.
Als CD's goedkoper zouden worden, zou ik niet minder gaan downloaden, maar mischien wel meer CD's aanschaffen. Maar in principe doe ik nu met het donloaden hetzelfde als ik vroeger met casette bandjes deed. Officieel zal het fout zijn, maar ethisch zie ik er geen probleem in eigenlijk, zeker ook omdat ik de muziek al voor mezelf houdt er geen winst uit probeer te maken dmv doorverkoop.
Misschien dat de muziekindustrie ook eens ipv altijd de aanval in te zetten op internet gebruik, zij miscshien ook eens van dit netwerk kunnen gebruiken in hun eigen voordeel. Aanpassen op de huidige marktveranderingen en de technologische mogelijkheden...