Onderwerp: Game reviews
Enkele bericht bekijken
Oud 30 October 2003, 13:16   #49
Denden 100 piek
Guest

Standaard Re: Game reviews

Ik dacht: kom laat ik maar weer es een leuk gamepje reviewen.
Welke game kan ik dan beter reviewen dan de game die ik net heb uitgespeeld, Skies of Arcadia?

Wat? Skies of Arcadia: Legends

Huh? Een traditionele RPG, compleet met random battles en turn-based gameplay.

Welke console? Een port van de Dreamcast naar de Gamecube met verbeterde graphics en extra's.

WTF is er dan zo bijzonder aan? SoA is één van de beste RPG's die ik ooit heb gespeeld.
De wereld van SoA is gigantisch, en verschrikkelijk mooi ontworpen.
Het originele van deze game is dat de wereld bestaat uit in de lucht zwevende eilanden.
De luchten van Arcadia worden gedomineerd door luchtpiraten, jij bent er een.
Jij bent Vyse, een Blue Rogue.
Jij hoort bij de 'goede'piraten die alleen van de rijken steelt, niet zoals de Black Pirates, die van iedereen stelen.
Op een dag besluit jou vader, kapitein van een piratenschip, een slagschip aan te vallen.
Vise moet samen met zijn goede vriendin Aika de kapitein van het schip een ass-wooping geven.
Als je dat gedaan hebt, kom je een gevangene tegen op het schip.
Fina, een vrouw wiens afkomst onbekend is.
Zij legt uit dat ze op een missie is om de 6 maankristallen te vinden.
Als deze maankristallen in de verkeerde handen vallen, dan kan dat het einde van de wereld betekenen.
Vise en Aika besluiten Fina te helpen met haar zoektocht, en zo begint een groots avontuur.
Maar voordat dit zover is, ben je alweer een paar uur bezig.

Deze game heeft een erg vrolijke sfeer, je speelt met een grote glimlach op je smoel, zo fantastisch is de sfeer.
Het verhaal wordt goed verteld, maar het wordt nooit ingewikkeld of supertreurig.
Met het verhaal zit het wel goed, maar hoe zit het met het vechtsysteem?
Ik zal het maar meteen zeggen, Final Fantasy, eat your heart uit.
Integenstelling tot Final Fantasy, zien de gevechten er heel levendig uit, de vechters bewegen over het 'slagveld'en proberen wanneer ze niet 'aan de beurt'zijn ook aan te vallen(alleen raken ze dan nooit).
Het menu is simpel maar doeltreffend, en de magie mag er ook wezen.
De planeet wordt omringd door zes manen, die elk een kleur hebben.
Iedere kleur is een bepaald soort magie, de maansteen waar je wapen uit bestaat kan in elk van die kleuren worden veranderd.
Zo kun je voordeel hebben in een gevecht door je wapen in de goede kleur te veranderen.
Ook leer je magiepunten aan het eind van het gevecht naar aanleiding van welke kleur je wapen heeft.
Zo bepaal je zelf welke magie je wilt leren.
Je vechters delen ook de aanvalspunten die je nodig hebt om speciale aanvallen of verdedigingen te doen.
Strategie is de key dus.

De graphics zijn gedetailleerd maar als je een object naderd, zul je zien dat het object steeds gedetailleerdere lagen erbij krijgt.
Loop je er van weg dan wordt het weer laag per laag vager.
Dat is irri en totaal overbodig met de power die de Gamecube bied maar goed.
Wil ik trouwens wel ff bij zeggen dat de werelden er prachtig uit zien.
Hoofdcharacters zijn gedetailleerd maar andere mensen zien er volgens mij net zo uit als op de Dreamcast, hoekig en lelijk.

Leveldesign is fantastisch, er valt een boel te exploren en de meeste dungeons zijn heel goed ontworpen.
de wereld is zoals eerder gezegd gigantisch, elk van de zes manen heeft een bijhorend volk, en elk volk heeft een continent voor zichzelf met 1 of twee mooie stadjes.
Je kan uren besteden met het exploren van de stadjes alleen al, kopen van dingetjes, en een beetje kletsen met inwoners.
Je zal iig geval met het kopen van spullen geen enkel probleem hebben, want dankzij de gevechten verdien je geld in overvloed.

De characters zijn een en al cliché, de koene held, zijn stoere, maar wel een beetje vreemde vrouwelijke sidekick, een verlegen onbekende vrouw, de ultracoole ouwe lul met artificiële arm die jaagt op een walvis(combinatie van Barret uit FFVII en die gast uit Moby Dick vink zelf).
Niks nieuws hier maar de characters zijn wel interessant.

Het geluid is goed gedaan, standaard geluiden uit de omgeving, af en toe is er een beetje voice-acting wat best wel geinig is.
Maar de muziek is wat het spel net wat meer geeft, heel veel meer zelfs.
Van de openingstheme tot de credits word je gigantisch verwend met memorabele muziek vergelijkbaar met FF.

De replay verdient het meeste lof, er zijn 88 ontdekkingen die je over de hele wereld kan doen.
Je kan maanvissen verzamelen om een extra verhaallijntje te volgen.
Chams om Fina's wapen te laten evolueren, je kan vliegende vissen vangen en verkopen, heel veel schatten zoeken en speciale gevechten aangaan als premiejager voor beloningen.
Er is zoveel te doen, mijn teller bleef steken op 96 uur toen ik het spel uitspeelde, en dat dan nog niet eens 100 procent.

Kortom, dit spel is geweldig!

5 sterren.

Laatst aangepast door Denden 100 piek : 30 October 2003 om 13:23
  Met citaat antwoorden