dat zegt ie toch ook helemaal niet?
Citaat:
dat het vroeger geen naampje had heb je gelijk in, ik denk omdat het er vroeger nie was, vroeger moeste mense op hun 12e al hard werke, ne hadde ze geen "Tijd" om moeilijk te doen over ziektes, en daarom hoorde je er ook niemand over, omdat er geld op de tafel moet, en nu, nu krijge mense uitkering als ze overspanne zijn, ik denk als ze geen keus hadde, zoude ze gewoon gaan werken
|
daar heb je gelijk in
Citaat:
En wat ik dus probeer te zeggen is, dat volges MIJ en dit is mijn mening, door de luxe in de wereld mense sneller ziek raken, en makkelijker zijn omdat ze toch wel wete dat ze geld krijgen.
|
maar uit het stukje waar ik t mee eens was kan je dit neit direct concluderen. ik denk dat de ziektes er vroeger op zich net zoveel waren als nu. t verschil met nu is dat mensen het sneller erkennen als een ziekte(vroeger was dat gewoon zieligheid), mensen worden beter geholpen en serieuzer genomen, er bestaat de mogelijkheid om 'beter' te worden. je ziet t nu veel meer omdat het nu erkend wordt. maar ik denk dat ze er vroeger net zoveel waren, alleen je had t misschien zelf minder in de gaten dat er iets ernstigs was, en je omgeving nam je toch niet serieus.