Enkele bericht bekijken
Oud 13 November 2003, 17:17   #43
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by annomeisje
Zelf ben ik niet gek maar goed. En je weet ook helemaal niet of ik gelukkig ben.

Mensen met een ongenezelijke psygische afwijking mogen in mijn ogen ook gedood worden.
Want je hebt niks aan ze, ze hebben geen nut.
En helpen heeft dan geen zin. Geen vooruitgang, ze zijn op een punt en ze blijven op een punt. En dat is het, nou...dan heb je er gewoon helemaal niks aan
Wat is dat voor domme uitspraak?
Mensen die psychisch achtergesteld zijn, wat overigens anders is dan een psychische afwijking (want een afwijking kan goed en slecht zijn, maar aangezien jij dus bang bent voor het onbekende ga je je maar bot opstellen), kunnen daar ten eerste niks aan doen, dat is zo aangeboren of aangemaakt door achterlijke opvoeding, mishandeling zowel fysiek als mentaal, en trauma's etc. En ten tweede, er zijn genoeg mensen die psychisch achtergesteld zijn en tóch gelukkig zijn om wat ze zijn. En ten derde, er zijn ook meer dan genoeg mensen die van ze houden! Dus hou ff je zwart-wit visie hierover voor je, die slaat helemaal nergens op! Stel dat je zelf zo zou worden, zou je dan zeggen : Dood me maar, ik ben toch nutteloos...? En mensen met een psychische achtergesteldheid kunnen ook nuttig zijn in de maatschappij, door werk te doen waar het merendeel zich te goed voor voelen...
Impressions is offline