Enkele bericht bekijken
Oud 15 November 2003, 08:16   #3
EternalShadow
Guest

Standaard

ik denk dat ik wel aardig weet hoe de hele bende in elkaar steekt...

waarschijnlijk stikken de meeste mensen in het einde van revolutions... bijna iedereen waar ik tot nu toe mee gesproken heb hadden geen flauw idee waarom smith nou precies opgeblazen werdt.

met behulp van wat hints die eerder in revolutions gegeven worden, en wat erg vergezochte terugblikken naar Reloaded is mijn theorie goed te onderbouwen:

eerst ff de facts:

1. (Scene met die hindoestaan) Een programma zonder nut kan niet bestaan in the matrix
2. Smith is de exacte tegenpool van Neo, Ontstaan doordat the matrix constant de vergelijking in balans wil houden

Hieruit kunnen we opmaken dat zodra Neo weg is, smith geen reden van bestaan meer heeft. Aangezien de vergelijking weer uit balans is zal the matrix deze weer proberen te herstellen.

Verdere argumentatie voor deze stelling vinden we in reloaded
voornamelijk bij the architect scene.

Als neo zijn code terug zou voeren, zoals allen voor hem hebben gedaan, en smith zou niet verdwijnen als hij geen bestaansreden meer had. Had the matrix allang onder controle van smith geweest moeten zijn. Dit is echter niet het geval.

het tegenargument dat smith niet bestaan zou hebben gaat niet op hier, omdat the matrix de vergelijking constant in balans wil hebben en er dus wel degelijk een programma ongeveer gelijk aan smith bestaan moest hebben.

Dit is het einde ongeveer in grote lijnen uitgelegd, commentaar is welkom heb ik ook weer wat te doen

---------------------------------------------------------------------------------

en wat dat Neo is jezus betreft, er zijn wat referenties naar de bijbel aanwezig in de film, en op sommige vlakken kun je Neo vergelijken met Jezus
  Met citaat antwoorden