Onderwerp: Leeftijdsverschil
Enkele bericht bekijken
Oud 16 November 2003, 18:13   #7
0Vera
Lid

Standaard

Ik vind dat een meisje vanaf 16/17 jaar wel een echte relatie aankan, hangt af van de mate van ontwikkeling natuurlijk maar das individueel, en niet nu zo algemeen even te bepalen
Vanaf die leeftijd kan een meisje best zelf inschatten of een jongen bij haar past, en als ie dan 22 tot 25 jaar oud is (dus 5 tot bijna 10 jaar ouder) maar hij goed bij haar past vind ik het niet zo'n probleem
Als een jongen zo oud is en hij heeft een meisje die zoveel ouder is wordt het denk ik wel een beetje kritiek voor de gelijkwaardigheid. Het is omstreden, dat weet ik, maar meisjes zijn sneller in hun ontwikkeling in de puberteit dan jongens.

Voor mezelf heb ik niet echt een bepaalde leeftijd voor ogen. Ik ben zelf 19 jaar oud, en ik vind een relatie met een jongen van 18 niet zo'n probleem en met een jongen van 25 ook niet
Het gaat mij er meer om dat ie in eenzelfde levensfase zit als ik, ik studeer net, en als mijn vriend dan allang klaar is en werkt gaat een relatie toch niet lukken. Dan is hij gewoon met hele andere dingen bezig. Dat had ik bij mn ex die nu 22 is, die werkt fulltime, en toen zat ik nog op de middelbare!! Toen was ie 20 overigens, en ik 17.

Het verschil mag groter zijn als je ouder bent, in de puberteit kan een jongen beter iets ouder zijn, hangt ook af van het meisje en de jongen zelf, maar over het algemeen zitten ze dan ongeveer in dezelfde fase, en dan heb je et over een gelijkwaardige relatie
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden