Onderwerp: Vlaams Blok...
Enkele bericht bekijken
Oud 27 November 2003, 18:15   #55
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Citaat:
ra·cis·me (het ~)
1 het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander, voortkomend uit een gevoel van meerwaarde => rassendiscriminatie, rassenhaat
2 rassentheorie

Fade of Light haalde het woordenboek vaak genoeg aan als een discussie over een rechts(e) partij of standpunt weer eens overdreven en oververhit besproken werd. Ook hier is het weer van toepassing: al zijn de standpunten van het Vlaams Blok nog zo rechts en vind ik ze zo nu en dan ook te ver gaan, smijten met termen als racisme vind ik ook weer niet nodig.

De quotes die je aanhaalt bevatten ook gewoon feiten! Bijvoorbeeld het feit een hoog percentage allochtonen op een school problemen met zich meebrengt wat betreft integratie, prestaties en toekomstperspectieven. Mij lijkt derhalve een spreiding en het tegen gaan van "zwarte scholen" helemaal niet zo'n slecht idee. Het komt de integratie alleen maar ten goede. Ben ik dan een racist?

En Pschybonny, probeer liever de discussie aan te gaan dan te stellen dat iemand bij een afwijkende mening een topic verneukt
  Met citaat antwoorden