Onderwerp: roofmoord
Enkele bericht bekijken
Oud 8 December 2003, 10:49   #64
lieve colafles
Guest

Standaard

arie:

moord is niet goed, het is fout en het mag niet. Maar dat maakt De persoonlijkheid die die moord gepleegd heeft niet tot een uiterst fout persoon.

een voorbeeld. Een vriendin van mij is jarenlang misbruikt door een jongen. Hij was toevallig al vanaf haar vierde jaar haar beste vriend en zo gingen ze ook met elkaar om, tot hij haar ging misbruiken. Na een paar jaar hield het op, doordat ze sterk genoeg was een grens te trekken... Omdat ze er heel erg mee zat is ze met die jongen gaan praten. Wat bleek, die jongen was zelf jarenlang misbruikt door zijn vader, wat hem de gedachte gaf dat het normaal was.. Nu zijn ze gewoon weer vrienden. Zij heeft het hem duidelijk 100% vergeven en die jongen is opgebloeid tot een gezellige, vrolijke en eerlijke jongen.
Hij weet nu heel erg goed wat fout is en wat goed is, en heeft er ook spijt van dat het zo gelopen is...

wat ik probeer te zeggen is dat zo'n actie uit onvermogen voortkomt, wat betekend dat iemand daarna er ongelovelijk veel spijt van kan hebben. Een moord is in een paar seconde gebeurd, en het kan heel goed dat die jongen er nu spijt van heeft en het nooit meer zal doen . Natuurlijk is een slechte thuis situatie niet een excuus om een moord te plegen, en ik vind het ook slecht dat dit gebruikt wordt als excuus. Die jongen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, en daar moet hij voor opdraaien hoe lief en vriendelijk hij ook is. Zo werkt het in deze maatschappij. Maar ik vind het overdreven te zeggen dat deze jongen daardoor door en door slecht is want dat slaat helemaal nergens op. Het blijft dezelfde jongen als daarvoor.. alleen heeft hij een ongelovelijk grote fout begaan..
  Met citaat antwoorden