Citaat:
Originally posted by Tom1985
Waarom ? Moeten rokers gediscrimineerd worden ? Als het je echt stoort, vraag je gewoon vriendelijk om niet te roken, of buiten eentje te gaan roken. Als men me dat vraagt doe ik dat gewoon ...
|
Jij misschien wel, dat geloof ik goed. Maar dat is geen discussiepunt. Ik neem aan dat jij ook niet moordt, net als de meerderheid van de mensen.
Moeten om die reden het verbod op moorden maar geschrapt worden?
En natuurlijk is het van den zotte dat jarenlang niet-rokers zich hebben moeten aanpassen aan de rokers. Ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal dat degenen die roken zich aanpassen aan degenen die niet roken... En dat is geen kwestie van discriminatie, maar bescherming van de volksgezondheid...
En ik vind dat er best aanpassingen gemaakt kunnen worden voor de rokers, maar als dat niet gaat dan is dat jammer voor degenen die met een verslaving kampen, maar het is toch van den zotte dat dat ten koste zou moeten gaan van degenen die niet roken?
Om op het artikel van Derksen terug te komen: Als ik langs een snelweg ga wonen, of iedere dag een Whopper eet dan zijn de persoonlijke gevolgen voor mij. Ik adem dan 'vrijwillig' de gassen van die snelweg op, ik kies er zelf voor om een vette hamburger te eten. Maar het is niet zo dat als ik een hap uit een hamburger neem, dat iemand anders ook een lading vet binnenkrijgt...
Drogredeneringen van de bovenste plank van die Derksen...