Onderwerp: Roken?
Enkele bericht bekijken
Oud 12 December 2003, 18:42   #28
theo tank
Nostalgisch lid

Standaard

Citaat:
Originally posted by Irene!!!!
Ja maar je verkort je levensduur door te roken.. 1 op de 3 rokers gaat uiteindelijk dood door het roken. Plus, het is niet alleen gevaarlijk voor jou, maar ook nog es voor de andere mensen om je heen. En er zijn toch ook andere lekkere dingen die niet je gezondheid in gevaar brengen? Ik kan er genoeg noemen hoor.. Dus zeg nou zelf, wat vind je belanrijker: dat je af en toe wat lekkers rookt maar op je 40ste misschien al dood bent door long kanker en anderen in gevaar brengen OF iets anders lekkers eten, wat niet direct iemands gezondheid in gevaar brengt en dat je ouder wordt als 40? Dat dacht ik al
Pff wat onzin, ook maar je rijbewijs niet halen omdat jaarlijkse duizende mensen verongelukken in het verkeer? We eten chips, en vette troep, drinken liters cola en zuipen alcohol, maar durven geen sigaret aan te raken omdat het slecht is..
De levenstijl in de westerse landen is over het algemeen toch al slecht te noemen dus ik denk niet dat je iemand er mee pakt om te zeggen dat dat hij niet moet gaan roken omdat het voor hem slecht is. T heeft voor hem misschien/vermoedelijk ook hele positieve aspecten (rustig worden na een sigaretje).

Als je nou was gekomen met het punt, dat JIJ niet in ZIJN rook wil zitten geef ik je wel gelijk. Aangezien jij er niet of vroeg, en daar vind ik dan ook dat de roker zich best mag aanpassen. Maar wel tot een zeker hoogte. Roken verbieden op stations en in stadions hoeft van mij absoluut niet, de last die je er daar van kan hebben lijkt mij nihil.

Ik ben overigens zelf ook geen roker, maar heb er weinig moeite mee dat het in me omgeving gebeurd. En als ik er al moeite mee heb is het meer omdat ik naar de rook stink dan dat ik me er werkelijk van bewust ben dat het schadelijk voor me is. Zowiezo vind ik het schadelijk zijn in de randstad al vrij realtief. Als ik over de waterweg heen kijk zie ik de torens van de Vopak en Shell, en om me heen overal autwegen en en druk verkeer, wat ik minstens zo schadelijk acht.

Als het kan vermijd ik wel het roken om me heen, maar me er aan irriteren doe ik (gelukkig) niet. Vind ook dat de hetze tegen rokers niet te ver door gevoerd moet worden, maar anderzijds moeten mensen niet beperkt worden in leefruimte omdat ze niet tegen de rook kunnen.

Iemand eigenlijk een idee hoe verhoudingen liggen inkomsten roken, en uitgaven roken voor de overheid?