Onderwerp: de pil
Enkele bericht bekijken
Oud 14 December 2003, 19:38   #12
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Waarom zou je niet tegen je moeder kunnen zeggen dat je aan de pil wil als voorbehoedsmiddel? Ik vind dat echt zo'n onzin heh! Ik denk juist dat het voor je moeder een geruststelling is als je eerlijk verteld dat je het ook als voorbehoedsmiddel wil, het is toch juist beter dat zij weet dat jij een beetje serieus over seks nadenkt en er gewoon verantwoord mee bezig zijn. Je kunt met je moeder beter een gesprek over voorbehoedsmiddelen houden dan dat je over een maand moet vertellen dat je zwanger bent hoor!
Bij mijn moeder ligt het nog even anders. Mijn moeder is niet echt een voorstander van de pil, en dat komt doordat de dochter van een hele goede vriendin van mijn moeder is overleden aan een bloedpropje in dr hersenen omdat ze de pil aan een stuk doorslikte en geen stopweek inlaste. Ook heeft ze de verkeerde pil voorgeschreven gekregen en als er in je familie cholesterol en aderverkalking voorkomt, is dat echt heel erg slecht. Nouja, in ieder geval, ik ga vrijdag naar de dokter voor een aantal bloed en urine onderzoeken omdat bij mij in de familie cholesterol, aderverkalking en nog wat andere niet zulke leuke dingetjes voorkomen..en daarna kan ik dus aan de pil.
Daarom denk ik toch dat het belangrijk is dat je tegen je moeder zegt dat je aan de pil gaat, omdat zij waarschijnlijk beter dan jij weet dat er dit soort ziektes in jullie familie voorkomt.
Succes in ieder geval