Onderwerp: koningshuis
Enkele bericht bekijken
Oud 18 December 2003, 17:19   #11
MasterB
Guest

Standaard

Ik zag het alweer verschijnen. Een Koning is ondemocratisch. Meid, alleen de volksvertegenwoordiging is democratisch verkozen, maar dan ook nog met de beperking dat wij de kieslijst niet samen kunnen stellen.

Ons Kabinet en de Eerste Kamer zijn niet democratisch verkozen en hebben de GROOTSTE rol in de besluitvorming, dus wil je wat aan de democratische besluitvorming in Nederland doen, dan zou ik daar mee gaan beginnen.

Verdere argumenten voor het Koningshuis. Ons koningshuis heeft de laatste decennia een goede band met verschillende andere regeringsleiders of leiders van het land opgebouwd. Dit kan vaak een positieve uitwerking hebben op internationale besluitvorming.

De Koning verricht veel werk. Wat de Koning allemaal doet, wil ik nog wel eens napluizen. Zij tekent de wetten en is in principe dus het hoofd van de regering, maar wanneer zij niet tekent ondermijnt zij het democratische gezag van de volksvertegenwoordiging en zal er een rel ontstaan. Haar rol inzake wetten en beslissingen blijft hierdoor nihil.

Het Koningshuis is altijd al een saamhorigheidsfactor geweest. Het is nu niet meer zo duidelijk, maar op dagen als Koninginnedag zien wij steeds weer dat het volk samenkomt om feest te vieren, dit is indirect het gevolg van het Koningshuis.

Tot zover.
  Met citaat antwoorden