Onderwerp: Waarom ben ik ik?
Enkele bericht bekijken
Oud 21 December 2003, 13:34   #24
eneri
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by WhizzCat

Enfin, waarom ik ook daadwerkelijk ik is. Ik is degene die God is. Ik is degene die alles is en niets is.

De scheiding tussen de fysieke en de geestelijke wereld bepaalt dat ik ik is en niet dat ik jij ben. Fysiek zijn we allemaal hetzelfde, maar uiteindelijk komt het door onze "vrije wil".

dit spreekt elkaar wel tegen. als je zegt dat ik degene is die alles en die niets is(waar ik t overigens mee eens ben)dan ben ik dus wel degelijk jij. aangezien ik alles ben, ben ik dus ook jij.

en dan zeg je dat het komt door de scheiding tussen de fysieke en de geestelijke wereld dat ik neit jij ben. Met daarachter de zin dat we fysiek t zelfde zijn. bedoel je daar dan dus mee da t t verschil zit in de geestelijke wereld, dat daar t onderscheid wordt gemaakt tussen ik en jij? dan snap ik al helemaal nie wat je met de alinea daarboven bedoelt, waarin je dus zegt dat ik alles is.

Ik geloof dat wij allen 1 zijn. Alleen door onze lichamen worden wij als t ware onderverdeeld. Hoe dat precies in elkaar zirt is vrij ingewikkeld omd at zo even uit te leggen, maar het zou de wereld n stuk mooier maken als we t allemaal geloofden: als je iemand anders pijn doet doe je in feite jezelf pijn, aangezien we 1 zijn. Alle negatieve energie die je uitstraalt komt bij je terug. Dus heeft het geen zin elkaar te kwetsen, of dingen van elkaar af te pakken of een deel van de wereld te laten verhongeren etc.etc.
  Met citaat antwoorden