Citaat:
Originally posted by WhizzCat
verhaaltje
|
ok
en dan vraag ik me eigenlijk nog steeds af(al sinds je 1e post hier) wat nou duidelijk maakt dat ik ik ben en niet jij. je zei er al wel t een en ander over in je 1e post, maar ik ben neit zo goed in abstract denken..kan je t op n duidelijkere manier uitleggen?
naar mijn idee noem je er wat andere stellingen naast, zoals:
Citaat:
Enfin, waarom ik ook daadwerkelijk ik is. Ik is degene die God is. Ik is degene die alles is en niets is.
De scheiding tussen de fysieke en de geestelijke wereld bepaalt dat ik ik is en niet dat ik jij ben. Fysiek zijn we allemaal hetzelfde, maar uiteindelijk komt het door onze "vrije wil".
|
maar hieruit kan ik nog niet t bewijs aflezen dat ik niet jij ben. tenzij je bedoelt dat we verschillend zijn omdat we allemaal iets anders zouden kunnen kiezen. en je zegt ook dat dieren geen(althans minder)vrije wil hebben dan de mens. Betekent dat dan dat dieren allemaal exact t zelfde zijn?
En als je dat zou vinden..dan nog berust t allemaal op 1 grote aanname, namelijk dat we bestaan.
En dan kom je terug bij de begin vraag: waarom ben ik ik? Daar hoort nog een vraag voor eigenlijk: Ben ik ik?OF ben ik helemaal niet?