Ik vind het op zich geen slecht idee. Prostituees die daar opgeleid worden zullen waarschijnlijker succesvoller worden, niet in hun business, hoewel misschien ook wel, maar ze kunnen hun eigen zaak opstarten, leren hoe ze met klanten om moeten gaan, en veiligheidsmaatregelen. Als ze dankzij een dergelijke instelling zelf een bedrijfje op kunnen zetten, in plaats van voor iemand te werken, of nog erger, voor een pooier, lijkt me dat een hele verbetering.
Prositutie moet, maar dat is mijn mening, niet verboden worden, er moeten betere regelingen en veiligheidsmaatregelen getroffen worden.
Er is natuurlijk verschil tussen de onvrijwillige prostituees, die vreselijk behandeld worden door hun pooier en geen andere keus hebben, of de mensen die het doen om geld te krijgen. Daar moet tegen gestreden worden, laat Nederland maar een legale prostitutiemarkt krijgen. Prostituees zijn een goede oplossing voor mensen die seks willen, maar daar op dat moment geen partner hebben of om een andere reden geen seks kunnen hebben.
|