Onderwerp: Leef je dan?
Enkele bericht bekijken
Oud 23 December 2003, 20:58   #11
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...

Suepahfly's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by lieve colafles
ergens steekt mij dat heel erg, waarom?
Mijn vader en moeder hebben jaren gewerkt (en mijn vader werkt nog) op een dovenschool.
Als je doof bent heb je soms niet alleen doofheid als handicap, aangezien deze handicap dicht bij de hersenen ligt komt het wel voor dat doven meervoudig gehandicapt zijn.
Nou is het in de dovenwereld een beetje de gewoonte dat leraren hun leerlingen te logeren vragen enzo (het is gewoon een hele close wereld) Dus heb ik best wel eens meegemaakt dat zijn leerlingen bij mij in de kamer sliepen.
Sommigen waren alleen doof, anderen hadden nog een andere handicap erbij, maar zeg mij niet dat deze kinderen niet gelukkig waren. Deze mensen leefden het leven meer dan veel mensen zonder handicap.
Ik weet niet of jij ooit een doof kind hebt meegemaakt wat je met de grootste glimlach kwam vertellen dat hij de D kon uitspreken..
Ik weet niet of er iemand met handicap in jouw buurt is gekomen, maar meestal zijn het de grootste KANJERS van de wereld.
Vele gehandicapten zijn doorzettertjes met enorme zin in het leven, en jij gaat mij niet vertellen dat het leven met een handicap zinloos is, want dan denk ik: jij hebt duidelijk nog nooit met een gehandicapte geleefd
amen:respect:

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden