Citaat:
Originally posted by Saartje18
[B]Nee, die stelsels waren niet goed. De wereld hoeft helemaal niet te bestaan uit perfecte mensen. Er mogen vanzelfsprekend mensen tussenzitten die wat minder-perfect zijn. In mijn ogen hoeft niet alles als een puzzel in elkaar te passen. Er mogen gerust enkele afwijkingen zijn ofzo, het zorgt voor een nog mooier geheel 
[b]
Ja, ik waardeer ze zeker. Er zitten er zeker mooie tussen. Maar ik lees persoonlijk liever blije dingen, dan droevige.
Verder vind ik jou mening er ook wel in terug. Je schrijft letterlijk wat je voelt. Vind ik ook wel goed. Ik zal zeker de positieve een keertje komen lezen.
Deze vond ik persoonlijk de mooiste :
Het grootste respect
heb ik voor jou
jij die bij me blijft
terwijl ik ozo fout zit
terwijl ik toch een spoor
van problemen en agressie
achter me aan heb
ik heb een groot respect
voor jou die van me houd
een onmetelijk groot respect
vergeet dat alsjeblieft nooit,
schatje.
Ik denk dat je de maatschappij inderdaad zelf vormt. Verschillende mensen, en verschillende visies over wat nu eigelijk de maatschappij is. Volgens mij bestaat er ook niet één maatschappij, maar verschillende. Elke samenleving heeft zo zijn eigenschappen. Het lijkt me fout om alles te gaan veralgemenen.
Ik denk wel dat we het er allebei over eens zijn, dat je moeite moet doen om bij de maatschappij te horen. En dat mensen zoals zwervers, illegalen en criminelen, meer moeilijkheden hebben om in een normale samenleving geaccepteerd te worden.
Maar of ze nu afwijken van het ideaalbeeld of niet, iedereen verdiend een plek in een samenleving vind ik
|
Perfectie hoeft er niet voor mij te zijn. Het kan gewoon niet, hoe graag je het ook zal willen. Maar het is wel goed als mensen ernaar streven. Op die manier maak je alles zo goed mogelijk.
Als ik zou willen dat de wereld perfect was, dan zouden er geen homosexuelen meer mogen zijn, geen mensen met brillen, gehoordaparaten, autistme, psygische ziekte ect. Dan was er simpel weg niemand meer, want zeg nou zelf, perfect is toch niemand?
Elk land heeft een andere maatschappij denk ik, maar in elk land, overal op de wereld, zijn er genoeg mensen die er buiten vallen, die niet in die mooie praatjes passen ect. De manier waarop jij de maatschappij beschrijft (is absoluut niet als een belediging bedoeld zeg alleen even ronduit wat ik vind, sorry) is schijnheilig en sprookjes achtig. Overal waar je kijkt is er eenzaamheid, pijn, mensen die er gewoon uit liggen.
Die maatschappij die jij beschrijft die kan niet bestaan met de mentaliteit die je in elk mens terug kan vinden, misschien bij de een heviger dan de ander, maar mensen zijn eenmaal kudde dieren en ze verstoten alles wat anders is.
Ahem...dat gedicht is voor mij een nogal pijnelijke ook al lijkt-ie posetief. Die heb ik geschreven naar een woede aanval op me vriendin...