Citaat:
Originally posted by FunFair
die profielen zorgen er echter wel voor, dat je naar de goede richting stroomd... daarmee wordt het kiezen voor je volgende opleiding wel een stuk gemakkelijker...
enneuh tis geen bullshit (naar mijn mening) dat de 2e fase je helpt als instroom op het HBO.... ik heb er veel aan gehad doordat ik in de 2e fase meer zelfstandig heb leren werken. Dit moet je namelijk ook doen op het HBO 
maarjah, niet elke hogeschool is van dezelfde kwaliteit he 
en het ligt er ook maar net aan op welke middelbare school je zit.. elke school doet het weer iets anders..
|
Jah ik kan natuurlijk alleen voor mijn eigen ervaringen spreken. Maar met de invoering van de tweede fase merkte ik weinig van veranderde lessen. Lessen werden op dezelfde manier gegeven er werd alleen meer van ons verwacht. Doordat we meer vakken kregen en meer werkstukken ed moesten maken. 't Heeft bij mij nauwelijks aan meegeholpen dat ik zelfstandiger ben geworden.
En als ik dan ook mijn HBO school bekijk, denk ik mook dat het heel moeilijk is om iemand daarvoor klaar te stomen. De organisatorische chaos op het INHOLLAND hou je niet voor mogelijk. Wat dan ook weer het gevolg is geweest van te groot willen worden en te vaak fuseren, wat mij inziens ook het lesgeven absoluut niet ten goede komt..