Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Ik kende Rene Steegmans en die zou nooit zichzelf hebben verdedidgd met een of ander wapen, zijn ook de woorden van zijn zus. Hij sloeg nooit iemand, zo was ie niet. Gewoon een onschuldig slachtoffer van zinloos geweld. Doe je niks aan. Jij en ik kunnen er allebei het slachtoffer van worden en een mes of pistool meer of minder maakt dan ok niet meer uit. (staat ook nog ergens in de Panorama van dit jaar als je het na wilt kijken geloof ik)
|
Het had eventueel afschrikwekkend gewerkt. Wanneer een groepje op je afkomt, en het is duidelijk dat je kansloos bent, maar je hebt wél een mes, dan werkt dat welicht, want wie komt dan als eerste op je af? Die steek je neer, en de 2e misschien ook nog wel. Uiteindelijk helpt het je niet, maar misschien is er geen eerste die op je af durft te gaan!
Dat René dat niet had, en ook niet wilde, siert hem, maar hij heeft er uiteindelijk niets aan gehad! Hij is nu gestorven, en laat een naam achter die respect afdwingt. Maar hij is er dus niet meer, dus wat koopt hij er nu voor?

Dat je er niks tegen kunt doen is onzin trouwens

Als iedereen zo zou reageren als René Steegmans dan was er niet eens meer zinloos geweld..