Citaat:
Originally posted by annomeisje
Geen rede, misschien, maar als ik moet kiezen tussen inelkaar geslagen te worden en nog meer van die ellende, of een wapen dragen en me veilig voelen, nou ik weet het wel.
|
Je zou je dan moeten afvragen hoe al die mensen in nederland elk weekend stappen weer overleven zonder in elkaar geslagen te worden en desondanks geen wapen op zak hebben.
Citaat:
Maar in Nederland kom je niet onder de 18 aan vuurwapens, oke, je hebt daar prachtige gijzelings acties, en schietpartijen op scholen, en tja, hoe zal dat nou komen?
En natuurlijk gaat de criminaliteit omhoog als je een wapen draagt, als iedereen een wapen draagt, maar lang niet iedereen heeft er een nodig en heeft er dus geen op zak.
|
Je snapt dus wel dat de criminaliteit en het aantal gewelds delicten omhoog gaat. maar alsnog wil je zelf met een wapen lopen om jezelf te kunnen beschermen. in feite maak je het dus voor jezelf en voor anderen om je heen gevaarlijker.
Citaat:
Nou...gefeliciteerd je bent de eerste die met een rede aan komt zetten waarom ik een gevaar zou wezen.
Vuur kan je inderdaad niet met vuur bestrijden, maar als er geen water is om het te blussen is het wel veilig als je zelf ook wat bij de hand hebt, wat heviger is.
|
Zo dachten de russen en amerikanen in de koude oorlog ook. als wij nu maar een bom maken die 20 keer de wereld kan opblazen dan troeven we mooi de russen af die hebben een bom die kan maar 15 keer de wereld opblazen. Als iedereen steeds maar weer zwaardere en ergere wapens op zak moet gaan dragen is het een helling waar we steeds verder op afgleiden en dat is een situatie die je zou moeten voorkomen.
Citaat:
Hm...ben net uit de psygiatrie verlost voor het eerst in jaren, en dat is iets wat ik voorlopig nog wil blijven. Want die gasten denken aan 2 dingen, je van je vrijheid beroven (manier van denken, mening, en soms je huis) en om je nog meer vol te stoppen met pillen, twee dingen waar ik absoluut geen behoefte meer aan heb. En, praten met iemand die ik niet kan vertrouwen, dat is tijdverspilling van bijde partijen.
|
Ik ben het met je eens dat die mensen je vaak niet goed op weg helpen en de boel eigenlijk erger maken dan dat het is. Ik had het meer over een goede vriend of vriendin en dan goed naar die te luisteren. en ook kritiek kunnen nemen en raad kunnen opvolgen van.
Citaat:
Ik denk dat jij dan uit een heel ander wereldje komt dan ik als je denkt dat je veilig kan zijn in Nederland...
|
Ik denk dat je je daar lelijk in vergist ook ik ben al 3 maal in mijn nog jonge leven betrokken geweest in gewelds delicten waarvan 2 tog van dermate ernst dat er zwaar gewonden zijn gevallen. Ook ik heb me daar schuldig gemaakt aan het gebruik van exersief geweld (ter verdediging) echter daardoor me ook schuldig gemaakt aan het plegen van geweld. Echter dit van mijn kant af zonder wapens of andere zaken. en nee ik ben ook geen stoere judoka of zo.
Nederland is niet overal en altijd even veilig. en op sommige plaatsen kan de veiligheid echt wel beter. Echter de veiligheid gaat er juist op achteruit als mensen zichzelf gaan bewapenen. en we willen juist een veiliger land. dan is dit dus niet de weg.