Enkele bericht bekijken
Oud 4 January 2004, 18:47   #11
Xessex
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
n goede vriend(in) dus.
ik denk dat je ff beter moet weten wat n psycholoog doet. die geeft niet zomaar wat tips en dat je direct weer kunt vertrekken. Die zorgt er echt voor dat je dipje/depressie beter wordt.
En als je nu n goede vriend of vriendin bij je ouz hebben en daar tegen zou praten, is dat misschien wel fijner voor jou, maar die persoon heeft niet alleen die bedoeling, die zal, als het n flinke tijd duurt, er op denduur ook genoeg van krijgen en je minder opzoeken. En leuke dingen doen is natuurlijk leuk, maar dan moet je dr wel zin in hebben, en niet daar naar toe gaan met de gedachte het gaat vast toch neit leuk worden.
Dus ik denk dat je sowieso eerst die psycholoog moet zoeken, en daarnaast leuke dingen doen met vrienden. Anders maak je de fout dat je je vriend gaat gebruiken als een opbeurpaal zeg maar. En das geen vriendschap.
Dat weet ik maar al te best en die vrienden die ik hier heb ga ik ook niet op die manier belasten. Dat schiet op de lange leste gewoon niet op. Maar die meid uit de VS had het wel kunnen zijn. Het geinige is namelijk dat ik haar andersom ook help en haar goed aanhoor en haar probeer op te beuren wat nog lukt ook. Dus dan werkt het niet 1 kant op.....

Psycholoog ga ik niet naartoe. Dat zie ik niet zitten.... Die gaan mij echt niet verder helpen als ik zelf ook al 2 jaar er niet in slaag de problemen die ik wel onderken te bestrijden. De psych zal hoogstens in staat zijn mijzelf niet verder te laten afglijden, maar daar heb ik mijn echte goede mood ook niet mee terug.
  Met citaat antwoorden