wow
inderdaad, goed man, je uitleg komt heel goed overeen.
road movies gaat inderdaad over een vrouw die vreemd gaat. ik heb dit nummer geschreven toen ik een keer een verhaal hoorde op de tv over zo'n situatie. opzich is het begin nog redelijk onschuldig, de man vertrekt bij zijn vrouw en gaat op zoek naar een nieuw leven. maar dan lijkt dat hij inderdaad zn vrouw heeft gekilled tijdens haar favoriete programma op tv. het is niet echt werkelijk gebeurt (tenminste zover ik weet), maar ik vond het eigenlijk wel een 'mooi' verhaal.
thank you postcard is inderdaad wel een beetje gecompliceerd, omdat het inderdaad naar iemand speciaal is gericht en ik dat er niet te duidelijk uit wil laten komen. het komt er in het kort op neer dat ik ooit eens een ansichtkaart heb gekregen van iemand zonder dat die persoon er enkele betekenis aan gaf, waar ik toen later weer achterkwam
88-gj-sz and gone gaat inderdaad over een overleden persoon, namelijk mn opa. eigenlijk beschrijf ik zijn dood/begrafenis, we reden met auto's over de snelweg en hij werd begraven op een paar heuvels van een kerkhof om maar even wat voorbeelden uit het liedje te geven. ook was ik dankbaar dat ik hem nog net voor zn dood even heb kunnen zien. she wrote a poem for you, slaat op mijn oma. die bij het graf een gedichtje voorlas aan mijn opa en dat is een van de weinige keren dat ik mijn oma echt oprecht haar emoties toonde.
de titel is vaag, maar slaat op het nummerbord van de begrafenisauto waar mn opa in lag. mijn oma zei toen dat dat nummerbord op mijn opa sloeg. 88 was een speciaal jaar voor hen en gj-sz had ze iest van 'goede Jaap, slaap zacht' tja...