Citaat:
Originally posted by electricity
hey.
hoe oud is je vriend en hoe lang zijn jullie al bij elkaar?
je moet denken voor je echt een apartementje krijgt, je als gauw 3 jaar ingeschreven moet staan (iig wel in Tilburg, want heb mezelf ook ingeschreven). voor een kamer ben je veel sneller (kamernet.nl)
als ik jou was zou ik gewoon op kamers gaan. dit scheelt je geld, en is gezelliger.
denk eens, iedere week boodschappen doen, stofzuigen afwassen. en dan nog huiswerk, verslagen, bijbaantje..
je moet rekenen voor op jezelf te wonen op ongeveer 300 euro woonkosten (verzekeringen, boodschappen, gas water en licht) en dan nog je huur erbij, wat voor een apartementje nogal eens op de 300 euro komt. zeker in tilburg! en dan nog de inrichting van je huis.. ga dr maar van uit dat je ongeveer een euro of 3000 moet hebben om het een beetje in te richten (of je moet alles 2e hands kopen)
voor een kamer ben je tussen de 150 en 300 euro kwijt, maar je deelt wel je vaste lasten met meer mensen (meestal met 2 of 3 mensen) en je verdeeld de taken ook. en met boodschappen scheelt het ook in kosten. en je hoeft niet zoveel inboedel te hebben.
als jullie met zn 2en op kamers gaan dan kan je toch nog altijd bij elkaar zijn, maar heb je ook lekker je eigen plekje, voor als je huiswerk moet maken enzo.
dus denk er maar eerst goed over na.
(ja ik heb het zelf allemaal ook voor mezelf uitgezocht, daarom kan ik je dit vertellen )
(edit en 17 is helemaal niet jong om op kamers te gaan, dr zijn echt heel veel mensen van die leeftijd juist!
|
Dankje voor je info. Financieel zit bij ons alles wel goed. We werken allebei en onze ouders willen wel een groot deel betalen. We zijn iig op zoek naar een 2 kamer appartement en we staan nu zo'n jaar ingeschreven. Inrichting zal ons niet zoveel geld kosten. Ik woon nu op een grote zolder en heb vrij veel meubels al. Ik denk dat we met wat verf al een eind komen.
O mijn vriend is trouwens bijna 22 en we zijn nu 7 maanden bij elkaar. Dat lijkt niet zo lang, maar hiervoor hebben we zo'n 2 jaar losjes iets gehad.