Enkele bericht bekijken
Oud 6 January 2004, 10:16   #36
Bird Of Prey
the bearded lady

Bird Of Prey's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Little Angel
Ja, maar ik voel me wel een stuk relaxter als ik rook, wordt ik ontspannen van. Ik ben ook in een hele moeilijke tijd voor mij begonnen met roken toen en dat hielp en nu ben ik bang om te stoppen omdat ik dan bang ben dat ik weer deprie wordt

Shit happens.
Maar als die moeilijke periode nu voorbij is, waarom zou je dan nu weer depri worden als je eenmaal gestopt bent?

Er zijn ook kalmeringspilletjes waar je ook ontspannen van wordt. Zelf heb ik die dingen ook, voornamelijk wanneer ik presentaties moet doen. Echt goed ben ik daar niet in en daardoor word ik daarvan altijd bloednerveus. (Grote) menigten toespreken is gewoon niets voor mij...

Maar goed, t gaat niet over mij, maar over jou. In feite heb jij door te gaan roken de problemen in die moeilijke periode van je niet opgelost, maar eerder verplaatst. Door te roken word jij wel ontspannen, maar als je niet kan roken op de 1 of andere manier word je daar weer gestresst van. Dan is het misschien toch verstandiger om naar andere, gezondere alternatieven te gaan zoeken, mocht die depressiviteit toch weer gaan optreden wanneer je eenmaal bent gestopt met roken.