Ik vind dat ze het gewoon in het ziekenfonds hadden moeten laten.
Er konden op heel wat andere dingen bezuinigd worden, wat ook al genomd is bijv. de jsf. Bovendien is zoveel buizigen overbodig en slecht voor de economie. Maar dat moeten we natuurlijk ook nog gaan zien. Maar dat is een andere discussie.
En dat de pil alleen maar een anticonceptie middel zou zijn is de grootste onzin, maar dat is ook al meerdere keren herhaald, aangezien mensen daar op door bleven gaan.
Veel vrouwen gebruiken de pil voor idd een gelijkmatige menstruatie, tegen de pijn en tegen gewoon ziek zijn. Want er zijn idd ook genoeg vrouwen die er gewoon altijd ziek van zijn. Nee, dat zal de werknemer echt leuk vinden, als je om de maand één week standaard ziek bent.
Er gaan trouwens ook andere anti conceptiemiddelen uit het ziekefonds. Of sterker nog, zijn er al uit. De prikpil, hormoonspiraaltje, spiraaltje, anticonceptiering, hormoonimplantaat, pessarium en hormoonpleister zijn er ook uit.
(Veel van die anticonceptiemiddelen zijn trouwens voor veel vrouwen niet geschikt, bijv. het spiraaltje geeft vaak zoveel problemen).
Dus ik betwijfel of de ongewenste zwangerschappen en abortussen niet ernstig toe zullen gaan nemen. En als het extreem toe neemt, dan zou het mss zelfs nog wel meer geld kunnen gaan kosten, aangezien abortussen ook niet goedkoop zijn. Maar daar heb ik verder niet echt een idee van.
En ik kan er vreemd genoeg helaas ff niet achter komen hoe duur de pil is

maar echt goedkoop zal het wel niet wezen.
En ik vind het niet zo raar is als studenten een bij baantje hebben en het geld niet alleen maar in leuke dingen kunnen stoppen, het is jammer, maar helaas. Er zijn meer studenten die dat moeten, en vooral met deze economie. Iedereen gaat er op achteruit met deze economie (en bezuinigingen, ook al ben ik met de verdeling e.d. ervan het ook niet eens, maar dat is ook weer een andere discussie

).
Maar er zijn ook nog bijstands/wao vrouwen, die het er ook wel moeilijk mee zullen hebben om die kleine bijdrage toch maar weer te betalen.
En ik kan het ook nog is feministisch gaan bekijken

wat opzich nog geen eens zo gek is.
Want op deze manier wordt de vrouw natuurlijk wel achter gesteld. De man heeft nooit last van menstruatie, wij zijn daar van nature fijn mee opgescheept.