Enkele bericht bekijken
Oud 7 January 2004, 14:21   #39
Knoffer
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
medicijn, medicijn,
er zijn waarschijnlijk genoeg alternatieve middeltjes die bijv. dan weer wel in het ziekenfonds zitten die ook je lief en leed tijdens de zware dagen verminderen..

hoe denk je hoe ze dat in vroeger dagen deden? denk je serieus dat de pil het enige middel is tegen menstruatiepijnen?
Het is een medicijn ja. En als er echt andere middelen voor waren, dan zou die vrouwen ze wel gebruiken denk je niet er is geen ander middel.

En de pil bestaat al een tijdje, alleen was die vroeger een stuk slechter. En vroeger bleven vrouwen wel vaker bij voorbaad thuis, en was er niet een enorme dagelijkse druk en een 24 uurs economie.
Bovendien is de verzorgingsstaat verder uit gegroeid.

Citaat:
Originally posted by bartje518
Ik moet ook werken om dingen te doen die ik niet als een 'pleziertje' zie. Ik moet werken voor mijn eigen eten en drinken, mijn telefoonrekening, mijn uitgaansleven, mijn hobby's. Overal moet ik voor werken. En daar zit ook wel eens een doktersrekeningetje, of wat ander spul tussen.
Ja, maar is het dan niet raar dat je als vrouw er een extra last bij krijgt, omdat je vrouw bent. Zo kun je het ook bekijken, en dat is dan opzich niet vreemd om het zo te bekijken.
En het gaat er ook niet om dat bijbaantje wat je er bij moet nemen voor noodzakelijke dingen zo erg en vreemd (vind ik namelijk ook niet), zo is het nou eenmaal. Maar voor sommige mensen zou die extra last echt een probleem kunnen zijn. Ik vind het bovendien al zonde dat mensen hun eigen (noodzakelijke) medicijnen moeten betalen, (die dat mss dus niet kunnen). Ik vind dat iedereen recht heeft op gezondheid.

Citaat:
Originally posted by bartje518
Je kunt op de JSF bezuinigen, ja, dat zou kunnen. Maar waarom dat geld dan in de pil steken, en niet in het onderwijs, waar het geld veel harder nodig is?! Ik heb liever jaarlijks 100 nieuwe onderwijzers, of betere rechercheurs dan dat er een middel betaald wordt, waar we allemaal aan meebetalen. Als jij niet wilt beseffen dat je daar bést een baantje voor kunt nemen, tja..
Nee, maar je geeft geen geld uit aan alleen de pil ipv. een paar extra docenten. Je geeft geld aan aan de verzorgingsstaat. En het is zonde dat die nu zo moet inkrimpen.
  Met citaat antwoorden