Enkele bericht bekijken
Oud 8 January 2004, 15:11   #15
maupstar
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
verder waren na afloop de reacties erg lovernd. koeman was ook erg tevreden
Blijkbaar zijn de meningen daarover verdeeld

Citaat:
Gisteren speelde Ajax in het Polman Stadion in Almelo tegen Heracles. In het kader van de Koninklijke Ten Cate Winter Challenge. Ajax won na een 0-3 ruststand ternauwernood met 2-3. Het Heracles-stadion is sinds afgelopen zomer bedekt met kunstgras. Daar hadden Ajacieden toch nog wel wat moeite mee. Er werd gesproken over 'dat ongelooflijke kloteveld'.

De reacties van de spelers waren over het algemeen negatief. Rafael van der Vaart vond het veld te stug en te hard. ''Nee, van mij hoeft het zeker niet overal ter wereld te komen. Het enige positieve is dat de bal rolt", aldus de aanvoerder. Ook keeper Maarten Stekelenburg vond het maar niks. Hij keepte slecht en werd zelfs in de rust gewisseld. Het lag aan het veld volgens de doelman. Hij had geen grip. "Ik vind het helemaal niks", zei Stekelenburg na afloop.

Dat Ajax moeizaam won lag volgens Zlatan Ibrahimovic, maker van twee doelpunten, eveneens aan het veld. "Heracles is het gewend, wij niet". Ook had de Zweed last van schaafplekken: "Ik ben hier gevallen en het deed pijn aan mijn hand. Daar heb ik in Amsterdam geen last van als ik val. Klaagt Heracles daar niet over? Dat komt omdat ze niet in ons tempo spelen. Ze vallen niet zo hard. Je hebt te veel grip, je moet heel bewust oppassen dat je je enkels niet verdraait. Nee, ik hou van echt gras, niet van plastic gras".

De leiding van Ajax wil dat het veld in de Amsterdam ArenA in de toekomst ook van kunstgras wordt voorzien.
  Met citaat antwoorden