Citaat:
Originally posted by Stapper
stap havo hbo is ook erg groot
je kan altijd zo zien wie er van het vwo, havo of mbo afkomen, vooral aan het eind van het jaar
van het vwo haalt 90% het 2e jaar met gemak
van het mbo 75%
en van de havo 40% (iig bij de heao)
heb geen 2e fase gehad, dus kan daar niet over oordelen, maar dan nog ligt de werkdruk te hoog, er moet teveel gedaan worden aan dingen die eigenlijk niet noodzakkelijk zijn
een 3e taal vind ik persoonlijk zeer overbodig, net zoals wiskunde (terwijl ik dat zelf geef )
er zijn gewoon mensen die 1 van de 2 helemaal niet kunnen en zullen dus ook op die vakken zakken terwijl dat met de oude stijl niet het geval was
een beter iets is misschien om alles een jaar te verlengen, dan is de overgang tussen havo --> hbo beter en geen 2e fase
je hebt zo ook meer tijd om een duidelijke keuze te maken in vervolg opleiding
daar moet ook veel meer aandacht aan besteed worden, ik denk niet dat het heel toevallig is, maar in mijn klas zit niemand die direct van de middelbare school naar deze opleiding is gegaan, ze hebben allemaal of een andere hbo gedaan of een mbo en dat kost alleen maar tijd en geld, zorgen dat leerlingen weten wat ze echt willen gaan doen en dan maar een extra jaartje op school zitten is stukken beter
|
eigenlijk zouden ze gewoon ook de overgang van de 3e naar de 4e op havo niveau moeten verkleinen. in de derde kreeg ik één werkstuk voor levensbeschouwing nu krijg ik er 20 ofzo.