Onderwerp: de 2e fase
Enkele bericht bekijken
Oud 8 January 2004, 21:52   #25
Stapper
Guest

Standaard

levo, nutteloos vak, moet worden afgeschaft, alleen in de 1e en 2e moet het gegeven worden
zelfde geld voor, tekenen, handvaardigheid, techniek en muziek
dit zijn vakken die je niet veel gaat gebruiken in de je verdere leven en hebben geen recht in de bovenbouw, of je moet ze willen en ze dus gekozen hebben

zelf had ik in de 2e en 3e drama en filmkunde, weer 2 vakken die helemaal overbodig waren

in de 4e, maarschappijleer, dat kon met gemak naar de 3e verschoven worden

zo hou je een heleboel uren over voor belangrijke vakken, zo kan je de overgang van 3e naar 4e vermakkelijken, meer tijd voor onderwerpen betkend meer productivietijd en er kan daardoor al begonnen worden met meer huiswerk en projecten opgegeven worden
zo heb je niet de overgang van 1 project naar 20

weet trouwens niet of ik ooit projecten zou geven, weet wel dat er projecten zijn voor wiskunde, maar ik zie er het nut niet van in
je levert de kinderen alleen maar meer werk aan wat ze toch niet willen maken en daardoor afraffelen en weer onvoldoende terug krijgen

dan liever een SO geven over stof die in een project kan worden gegeven, kost minder tijd, maar dan wel er voor zorgen dat de leerlingen zelf dingen gaan opzoeken op internet
  Met citaat antwoorden