Citaat:
Originally posted by supergirl
Ten eerste gaat het je geen ene moer aan waarom ik niet kan werken en of je dat nou een argument vind of niet zal mij een worst wezen als ik maar weet wat de waarheid is!
|
Als je hier wilt discussiëren dan zul je toch écht je argumenten moeten onderbouwen, en ze anders niet gebruiken. Dat kan jou worst wezen, maar daar lig ik natuurlijk niet wakker van
Citaat:
Ja het is toch triest dat er bepaalde belangrijke dingen voor gehandicapten en wie dan ook die zo belangrijk zijn ook niet vergoed worden!Hoor je mij het tegendeel zeggen?
Ik heb juist respect voor de luxe die we in dit land hebben maar jullie beginne te vergelijken met andere landen wat nergens op slaat.Wees blij dat we juist die luxe hebben en laten we dat dan ook behouden!We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld dus die vergelijking met andere arme landen slaat nergens op want dat is appels met peren vergelijken.
|
Je mist het hele punt, en dat is jammer. Nederland is een redelijk rijk land, dat echter is doorgeslagen in de uitbreiding van het sociale stelsel. Blijkbaar heb je het nieuws gemist, maar dan breng ik het je nu: het gaat tegenwoordig heel wat minder in ons land. De overheid heeft veel teveel geld uitgegeven de laatste jaren, en moet dus bezuinigen op allerlei vlakken, dus ook de gezondheidszorg. Je kunt dan bezuinigen op zaken die de kleine minderheden treffen (zoals bijvoorbeeld nog meer op gehandicapten, of op het vergoeden van noodzakelijke operaties), maar je kunt het ook gelijdelijk verdelen. Veel vrouwen van 21+ zijn inmiddels samen met iemand, en dus als je hen dan de pil zelf laat betalen, dan tref je daarmee bijna heel Nederland. Zo verdeel je de bezuiniging over bijna de gehele bevolking, wat netjes en sociaal is.
Wat jij wilt is dat de overheid ook in moeilijke tijden alles blijft vergoeden, en het liefst nog je ontbijt en je avondeten betaald. Zo werkt het niet natuurlijk. De overheid is zeer lang erg uitgebreid geweest in het vergoeden van zaken, maar dat kan nu echt niet meer. De staatsschuld is veel te hoog geworden, en ondanks het streven die terug te brengen gaat dat zélfs nu nog niet lukken. Als je dat niet kunt accepteren getuigt dat van weinig realiteitszin. Je kunt wel roepen: wat heb ik met andere landen van doen, nou, ze zijn een simpel vergelijkingsmateriaal!! Daar gebeurt het al helemaal niet; laat staan dat er nog zoveel vergoed wordt als hier. Wees blij daarmee in plaats van te zeuren wanneer er iets helaas niet meer vergoed kan worden.
Citaat:
Hoe dan ook verdraaien jullie de hele discussie en vallen jullie mij aan.Terwijl als je logisch nadenkt het wel logisch is dat ik als vrouw het er niet mee eens ben dat de pil niet vergoed wordt....Voor een vrouw is de pil gewoon heel belangrijk is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen...???
|
Ik val jou helemaal niet aan, maar jou argumenten. Als jij roept: ik kan geen baantje hebben en het gaat jullie geen zier aan waarom, tja.. Dan kan ik helaas niet anders dan concluderen dat dat een kul-argument is. Als je een discussie wilt voeren zul je je argumenten op zijn minst dienen te onderbouwen.
Je mag het er best niet mee eens zijn, en verwijzen naar de JSF, die onnodig is. Daar ben ik het zelfs helemaal mee eens, al had ik het geld van je JSF ook niet in de pil gestoken, maar bijvoorbeeld in het onderwijs, of in onderzoeken tegen ziekten als kanker. De pil kan gedragen worden door iedereen in Nederland, net als bijvoorbeeld de Paracetamol. Dat de pil voor een vrouw belangrijk is snap ik ook, maar er zijn voor mannen ook zaken belangrijk die niet vergoed worden. Het zij zo.