Citaat:
Originally posted by supergirl
Je valt mij wel degelijk aan want eerst was ik nog verwend en lui omdat ik geen bijbaantje heb.Of het jouw wat kan schelen wat ik van je vind maak mij helemaal niks uit.Voor mij is het een logisch argument dat ik geen bijbaantje KAN en of je dat nou wilt aannemen of niet.Ik ga je gewoon niet vertellen waarom want dat is gewoon duidelijk privé en of jij het een argument vind maak me niet uit.
Jij praat heel neerbuigend en daar kan ik niet zo goed tegen.
Zoals je zegt van jij wilt het liefst dat je avond eten vergoed word blablabla slaat nergens op!!!
|
Jij had het toch echt zelf over 'Nederland verzorgingsstaat', en dat is nu eenmaal niet zo. De overheid heeft als taak mensen met een te laag inkomen bij te staan, en niet om iedereen zijn/haar pillen te vergoeden, of om concreet te zijn: de pil te vergoeden. Nogmaals: als jij niet wilt vertellen waarom je niet kan werken, dan is het geen argument. Bovendien, tot je 21e niet werken moet je zelf weten, daarna ben je ook volgens de wet verantwoordelijk voor je eigen inkomen, en zo komt de overheid dus zelfs mensen die om wat voor reden dan ook geen baantje kunnen hebben tegenmoet. Op je 21e is het niet meer vrijblijvend wat je met je geld doet, en moet je bijvoorbeeld je eigen onderdak kunnen betalen, en dus ook je overige aankopen die je denkt nodig te hebben. Zelfs je eten dus

(om even flauw in te springen op de 'verzorgingsstaat'

)
Citaat:
Kom mij ook niet vertellen hoe het hier in Nederland eraan toe gaan want daar zit ik voor op school.Wil je een paar van me vakken weten?Sociale voorzieningen,Bestuursrecht,Beleidstaken van de overheid en ga maar door.Ik weet dondersgoed dat het niet goed gaat hierzo maar vind je niet dat ze eerst eens moeten gaan bezuinigen..
|
Citaat:
We zijn 1 van de rijkste landen ter wereld dus die vergelijking met andere arme landen slaat nergens op want dat is appels met peren vergelijken.
|
Hier wist je dat anders nog niet, vandaag op school geleerd dan

Goed, hoe dan ook zijn we het er over eens dat er bezuinigd moet worden, dus kijken we verder --?
Citaat:
op de mensen die al geld zat hebben in plaat van mensen die het al moeilijk genoeg hebben.Bijvoorbeeld Balkenellende himself die in een dikke BMW of Mercedes of wat dan ook rijd en rijdt hij zelf???Nee tuulijk niet meneer moet een chauffeur hebben...en dan weet ik ook wel dat het hier dan in verhouding om minder geld gaat dan als je gewoon maar domweg alles afschaft maar het is een begin he.Ze moeten eerst maar eens naar zichzelf kijken.Bepaalde studenten hebben het al moeilijk genoeg.
Je gaat er ook nog maar eens vanuit dat iedereen op zijn 21ste samen met iemand is.....als je zo goed de ontwikkelingen in Nl weet,weet je ook dat de leeftijd dat de mensen zich gaan binden tegenwoordig veel hoger ligt dan 21.
|
Zo werkt het helaas niet. Als je dat graag wilt moet je in een communistisch land wonen. Balkenende heeft geld (niet eens veel als je bekijkt wat het bedrijfsleven vaak verdiend hoor), maar ook de verantwoordelijkheid over een heel land. Gaat het mis in dit land, dan is balkenende voor zijn leven getekend. De man draagt een grote verantwoordelijkheid (al ben ook ik van mening dat hij niet geschikt is). Hetzelfde geldt voor een arts, of voor een topman van een groot bedrijf. Die heeft de verantwoordelijkheid over de werkgelegenheid van veel mensen. Voor mij dienen die mensen daar ook naar beloond te worden. Bovendien hebben ze een jarenlange studie af. Je kunt spreken van geluk dat je een goed stel hersens bij je geboorte hebt gekregen, en dat anderen dat niet hebben, maar zo is het nu eenmaal.
Voor mijn part verhogen ze die leeftijd dan naar hoger dan 21 trouwens, het ging om het idee erachter (waar dus ook nog bij komt dat de wet dat voorschrijft, 21=volwassen). Overigens ontwijk je mijn andere argument erachter, ga daar eens op in?