Enkele bericht bekijken
Oud 14 January 2004, 18:02   #13
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Originally posted by Mozzel
Het is dus niet zo dat de mensen in Amerika die aanslagen zien of iets van meepikken in de kranten.
Ik kan dit onderbouwen met het feit dat mijn buren zojuist zijn teruggekomen uit Amerika bij familie en die mensen wisten dus niet wat er in irak allemaal gebeurd...
Propaganda noemen ze dat...
Mensen in de VS zijn niet helemaal achtelijk hoor , anders hadden ze niet zo'n goede economie. Ik geef toe dat een aantal mensen daar wereldvreemd zijn, maar dat is in ieder land. En je buren is alles behalve een bron. Mijn oom Bennie zegt dat alle aziaten zwart zijn

Citaat:

Het is niet de schuld van amerika dat er nu geen bestuur is maar van de VN-landen ???
Volgens mij was de VN tegen een oorlog in irak... Bush begint zijn oorlog dan tog, en dan moet de VN de rotzooi opruimen..
Ik denk ook dat dat bestuur al voor de oorlog klaar gezet kon zijn.. want wees nou eens eerlijk? Was Irak nou een echte tegenstander?? nee dat was het niet.. het was mij wel duidelijk wie de oorlog ging winnen.. het was een kwestie van tijd... En het dat het zo lang duurt voordat dat land weer op orde is, is gewoon heel erg slecht van bush. In de tijd na de oorlog en nu moet er allang iets opgezet kunnen zijn.. maar er is niets.
Over dat bestuur is echt wel nagedacht door de enorme denktank van het witte huis. De uitkomst was nog zeer onzeker aangezien niet duidelijk was hoe sterk het verzet bij de bevolking zou zijn. En voor de oorlog was er ook al niet veel, ook toen was er terreur en wetteloosheid. Maar nu heeft irak tenminste nog een toekomst. Kijk over 10 jaar maar eens erop terug.

Citaat:

In liberia is dus geen rust. Er is daar nog steeds een burgeroorlog aan de gang en er worden daar nog steeds dagelijks mensen vermoord. Dat er daar manschappen van de VS zitten is voor mij onbekend. en als er al manschappen zaten waren ze inet van de VS maar van de VN en dat is wel iets anders. Want de VN heeft het recht om in te grijpen als er Mensenrechten worden overtreden. De VS daarentegen niet. maar dat schijnt de heer bush nog niet door te hebben
Er zal geen rust zijn, maar waarom vind je dat Amerika hier wel zouden moeten optreden. http://www.rnw.nl/achtergronden/html/lib031001.html
Ok er zijn dus nu uitsluitend VN troepen daar, maar in het onderste stukje staat over amerikaanse troepen die zich nu hebben teruggetrokken, nu de VN er was.
  Met citaat antwoorden