okay ik wil dus ook ff reageren op wat er gebeurd is, in den haag. Dit heeft (iemand heeft dit vast al gezegd) alles te maken met het feit dat de normen en waarden voor een deel verdwenen zijn, mensen zijn bang voor elkaar geworden, en er zijn anderen dingen belangrijk geworden. Het is ook niet zo zeer het probleem wat gaan we er aan doen? nee wat is de oorzaak, als we die weten kunnen we verder. ik ben van mening dat het voor een groot deel aan de opvoeding ligt, ouders vinden anderen dingen belangrijk en dat hun kinderen tot 12 uur 's avonds op straat hangen maakt niks uit, hiermee zeg ik niet, dat alle ouders zo zijn, maar deze ouders zijn er. Ze werken en vinden succes belangrijker dan het opvoeden van hun kind!
Wat ik ook al zei, mensen zijn bang voor elkaar, ik ben net goed bang voor bepaalde groepen mensen, als dat er bepaalde groepen bang voor ons zijn. Ik sta in de zomer wellis met een groep buiten, niks geen kwaad in zin, maar mensen rijden vanwege ons om, en waarom? Omdat ze bang zijn. Ik reed altijd om als ik op vrijdag avond van dansles afkwam, want ik moet anders onder een viaduct door, waar een groep staat (nu heb ik een brommer dus ik vind et nie zo erg meeer) terwijl die groep misschien wel helemaal niks kwaad in zin heeft.
En het gaat erom dat Nederland niet meer ingrijpt. O jij iemand dood schieten, je bent zielig, je bent ziek, nou doe maar 3 jaar en je bent vrij, dat is toch van de gekken. Jij dit doen, maar jongetje dat mag toch niet, dit is echt de laatste (lees: 30ste) waarschuwing. Zo voor zover ik kan beoordelen Nederland in elkaar! Nederland moet het probleem is niet bij een ander leggen bij zich zelf. Wij moeten het probleem is niet bij een ander leggen, maar bij ons zelf!
|